آیا کودکان شیلی می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند؟

مقامات بهداشتی کشور شیلی اعلام کردند که کودکان ۶ سال به بالا می‌توانند واکسن سینوواک را دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش از این اعلام شده بود که کودکان معمولاً نوع خفیف یا بدون علامت بیماری کووید -۱۹ را تجربه می‌کنند، اما شیوع گونه دلتا ویروس کرونا باعث شد کودکان نیز در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری قرار بگیرند و خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ نیز در میان آن‌ها افزایش پیدا کند.

بنابراین محققان معتقدند که واکسیناسیون این گروه از افراد مؤثرترین و بهترین روش برای پیشگیری از بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن است. ایرلند، ایالات متحده آمریکا، سنگاپور و هنگ‌کنگ مجوز تجویز واکسن فایزر به کودکان ۱۲ سال به بالا را صادر کرده است.

کشور چین نیز مجوز استفاده از واکسن‌های سینوواک و سینوفارم را برای کودکان بین سه تا ۱۷ سال صادر کرده است. مقامات بهداشتی کشور شیلی نیز اعلام کرده‌اند که کودکان ۶ سال به بالا می‌توانند واکسن سینوواک را دریافت کنند تا در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شوند، تا کنون بیش از ۱.۶ میلیون نفر در کشور شیلی به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند و بیش از ۳۷ هزار و ۱۰۸ نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

کد خبر 520241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.