پرورش گیاهان آپارتمانی و دارویی آموزش داده شد

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری غیر از دوره‌های آموزشی به صورت وبینار و مجازی، ۲۵۰ نفر ساعت دوره آموزشی برای گیاهان آپارتمانی و ۲۵۰ نفر ساعت برای گیاهان دارویی آموزش شهروندی به صورت حضوری برگزار شده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ایام کرونا با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تاکید بر «در خانه ماندن شهروندان»، تقاضای برگزاری دوره‌های آموزش شهروندی برای گیاهان آپارتمانی در منازل افزایش یافت.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی هم به صورت حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حضور تعداد کمی از شهروندان و هم به صورت مجازی برگزار شد، خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری غیر از دوره‌های آموزشی به صورت وبینار و مجازی، ۲۵۰ نفر -ساعت دوره آموزشی برای گیاهان آپارتمانی و ۲۵۰ نفر- ساعت برای گیاهان دارویی آموزش شهروندی به صورت حضوری برگزار شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: شهروندان اصفهانی علاقه زیادی به پرورش گل و گیاه دارند و حتی برای آبیاری و نگهداشت درختان و فضاهای سبز شهر دغدغه دارند که باید قدردان توجه آنها بود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای شهروندان علاقه‌مند به گل‌ها و گیاهان، ادامه داد: با توجه به افزایش آپارتمان‌نشینی، تقاضا برای آموزش نگهداری از گل‌های آپارتمانی افزایش یافت از این رو در دوره‌های برگزار شده، شیوه‌های نگهداری، کنترل آفات و آبیاری این گل‌ها آموزش داده شد که می‌تواند در حفظ طراوت و ماندگاری این گل‌ها مؤثر باشد.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه در این دوره‌ها نحوه نگهداری از گیاهان مقاوم به کم آبی نیز به شهروندان علاقه‌مند آموزش داده شده است، گفت: گل آرایی نیز از دیگر بخش‌های دوره‌ای آموزشی برگزار شده برای شهروندان است تا در هزینه‌های خانواده‌ها صرفه‌جویی شود.

کد خبر 520196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.