پاریس: ایران فوراً همکاری با آژانس را از سر بگیرد

در کنفرانس خبری بدون اشاره به بدعهدی اروپایی‌ها در انجام تعهدات برجامی، از ایران خواست که فورا همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از سر بگیرد.

به گزارش ایمنا، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه شب گذشته -۱۶ شهریورماه- در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری دراین‌باره که «آیا پس از نشست اخیر شورای حکام در ماه ژوئن، پاسخ ایران به خواسته‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را کافی می‌دانید» اظهار کرد: فرانسه به همراه شرکای اروپایی خود، از اقدامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت پادمان‌ها با ایران حمایت می‌کند.

این دیپلمات فرانسوی اضافه کرد: پاریس همچنین از تلاش‌های منصفانه و حرفه‌ای مدیر کل آژانس و تیم وی برای شفاف کردن سوالات بخصوصی درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران پشتیبانی می‌کند.

وی افزود: ایران باید بلافاصله، توضیحات معتبر، فنی و کافی ضروری درباره سوالاتی که آژانس درباره وجود مواد هسته‌ای اعلام نشده در ایران مطرح کرده را ارائه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در ادامه کنفرانس خبری خود گفت: علاوه بر آن، ما به همراه شرکای برجامی و آمریکا، از اقدام یکجانبه ایران در تعلیق اجرای پروتکل الحاقی و اقدامات راستی آزمایی توافق وین، ابراز تأسف می‌کنیم.

این دیپلمات اضافه کرد: ما از ایران می‌خواهیم که برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امکان ادامه اجرای اقدامات موقت را با توجه به تفاهم فنی بین خودشان فراهم کند. هرگونه وقفه می‌تواند دانش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران با مشکل مواجه کند و ایران باید فوراً همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از سر بگیرد.

منبع: فارس

کد خبر 520152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.