احمد مسعود با اعلام قیام عمومی: پیروزی حتمی است

رهبر جبهه مقاومت افغانستان گفت: خواهش ما این است که تمام برادران و خواهران ما در هر گوشه این وطن که هستند و به هر شکلی که می‌توانند به خاطر نجات کشور به پا خیزند و قیام و مقاومت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مسعود با انتشار پیامی ضمن تبریک و تسلیت در رابطه با شهادت هموطنان فرزندان صدیق سرزمین افغانستان اظهار کرد: افغانستان در چند ماه گذشته شاهد جنگ‌های فراوانی بوده و مردم ما در اقصی نقاط مختلف مقاومت و ایستادگی کردند تا اینکه متأسفانه بنا بر دلایلی، جنگ به نقطه‌ای رسید که افغانستان در تنگنا سقوط قرار گرفت.

وی افزود: در آخرین لحظه مردم با عزت ما از "بدخشان" تا "تخار" و از "کاپیسا" تا "اندراب" مقاومت خود را ادامه و بالاخره به جغرافیای "اندرپیچه" رسید. جبهه مقاومت ملی به خاطر دفاع از عزت، سلامت، استقلال و آزادی و عدالت مبارزه خود را شروع کرد.

رهبر جبهه مقاومت افغانستان ادامه داد: هموطنان عزیز، امروز اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، تصویری کوچکی از افغانستانی است که بیگانگان قصد به کمک شرکایشان پیاده کنند و در آن تصویر افغانستان مکانی تاریک و دور از هرگونه فرهنگ و هنر، اتحاد و اتفاق خواهد بود و در انزوایی سیاسی اقتصادی قرار خواهد گرفت و نه کسی با ما کاری دارد و نه دیگر افغانستان سیاست و برنامه مستقل مربوط خود را خواهد داشت.

احمد مسعود در رابطه با حملات روز گذشته طالبان به پنجشیر گفت: حمله دیروز به وضوح نشان داد که نیروهای بیگانه همانطور که در گذشته هم‌سو و در کنار طالبان حضور داشته اند، امروز نیز هستند.

وی خطاب به مردم افغانستان گفت: در هر گوشه‌ای که هستید چه در بیرون و چه در داخل کشور فراخان می‌دهم که قیام عمومی را به خاطر عزت و آزادی و سربلندی وطن آغاز کنید. هر کسی به هر شکلی که می‌تواند شروع کند و فریاد هیهات من ذلت را سر دهد. ما در کنار هم میهنان و هم وطنان خود هستیم. از تمام کسانی که مقاومت می‌کنند، چه خواهران با عزت ما که در هرات و کابل صدای فریاد دادخواهی خود را بلند کرده‌اند و چه هم وطنانمان که در بیرون با تظاهرات، صدای بر حق مردم ما خارج از کشور شده اند حمایت و تشکر می‌کنم و می‌گویم که در کنارتان هستیم.

رهبر جبهه مقاومت افغانستان اظهار کرد: خواهش ما این است که تمام برادر و خواهران در هر گوشه این وطن که هستند و به هر شکلی که می‌توانند به خاطر نجات کشور به پا خیزند و قیام و مقاومت کنند. کسانی که می‌توانند به شکل مبارزه مصلحانه کمک کنند، ما در کنارشان حضور داریم؛ کسانی که تظاهرات می‌کنند ما صدایشان می‌شویم و در کنارشان می‌ایستیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم. به خاطر نجات وطن تا آخرین لحظه خواهیم بود.

احمد مسعود در ادامه صحبت خود در رابطه با سکوت جامعه جهانی گفت: متأسفانه جامعه جهانی با ایجاد فرصت غلط و سیاسی برای طالب‌ها باعث شد که آنها هم جرأت سیاسی پیدا کنند و هم به دنیا نشان دهند که تغییر کرده اند؛ در حالی که طالبان به هیچ عنوان تغییر نکرده، بلکه ظالم تر کثیر الخلق تر و افراطی تر از دیروز است. امروز مردم افغانستان به قضاوت دنیا و همسایگان نشسته اند و می‌بینند چه کسانی در کنارشان و یا در مقابلشان قرار گرفتند. تاریخ و مردم افغانستان این حرکات را قضاوت خواهند کرد و خواهند دید دوست واقعی مردم افغانستان کدام کشورها هستند.

وی افزود: روی صحبت دیگر من با آن عده از افرادی است که در کنار طالب‌ها قرار گرفته اند و نیتشان مقابله با تجاوزاست و جهاد می‌کنند. امیدوارم امروز با ظلم‌ها و جنایت‌های طالبان که کاملاً مخالف شریعت اسلام و انسانیت بوده و همچنین مخالف روحیه ملی و اسلامی است، از خواب غفلت بیدار شده و بفهمند که آخرت خود و خانوادشان را به تباهی می‌کشند.

رهبر جبهه مقاومت افغانستان ادامه داد: به کسانی که شاید با نیت خیر مقابل ما ایستاده بودند می‌گویم که امروز وقت جبران اشتباهاتتان رسیده است؛ در کنار مردم کشورتان قرار بگیرید و از خداوند عفو بطلبید که دست به خون بی گناه دراز کرده‌اید. هنوز خداوند به شما فرصت این را داده است تا اشتباهاتتان را جبران و دنیا و آخرتتان را آباد کنید. امیدوارم با درک درستی که از اوضاع و شناخت دقیقی که از دشمن دارید، از اشتباهاتی که تا به حال انجام داده‌اید اشتباه دست بکشید.

احمد مسعود یک بار دیگر شهادت جوانان پنجشیر را تسلیت گفت و اظهار کرد: ما متعهد به راه این جوانان هستیم؛ جبهه مقاومت ملی به زودی سخنگوی جدید خود را انتخاب نموده و بار دیگر اعلام می‌کند که شهادت افتخار ماست و به هیچ عنوان شهید دادن و همچنین فشارهای بالا دستی، از روحیه ما نمی‌کاهد. ما در کنار مردم خود تا آخرین نقطه و تا آخرین لحظه خواهیم بود. جبهه مقاومت تا آزادی افغانستان و پیروزی مردم به راه خود ادامه خواهد داد. باور داریم که با توفیق پروردگار و همت مردم، پیروزی حتمی است و هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل اراده ملت مقاومت کند.

کد خبر 520053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.