افزایش زیرساخت‌های "پاپ آپ" دوچرخه سواری در براگا

شهر براگای پرتغال با هدف تشویق دوچرخه سواری و افزایش ایمنی جاده‌ها، زیرساخت‌های دوچرخه سواری پاپ آپ (فوری) را احداث می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر براگا اعلام کرد که مدل پاپ آپ خیابان‌های مشترک بین اتومبیل و دوچرخه را به زودی در سطح شهر اجرا می‌کند. این بخشی از پروژه ارتقا ایمنی راه و دوچرخه سواری است که استراتژی‌های جدیدی را برای ترویج دوچرخه آزمایش می‌کند. در واقع ایده پشت این طرح، این است که شبکه دوچرخه سواری به مرکز شهر، مدارس و سایر مناطق متصل شود تا از طریق افزایش کاربری خیابان‌های فرعی، تحرک بیشتری در شهر ایجاد شود.

افزایش زیرساخت‌های "پاپ آپ" دوچرخه سواری در براگا

علاوه بر تشویق برای استفاده از روش‌های جایگزین جابجایی و در نتیجه تمیزتر شدن هوا و کاهش آلودگی شهر، مقامات پیش بینی می‌کنند که این تغییر باعث افزایش ایمنی جاده‌ها نیز می‌شود. به همین منظور، سرعت تردد در مناطق مسکونی و نزدیک مدارس به ۳۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

در این پروژه، تدابیر روان‌سازی ترافیک به گونه‌ای طراحی شده است که توجه راننده را به ضرورت همزیستی با سایر وسایل حمل و نقل و کاهش سرعت در جاده‌های مورد نظر جلب می‌کند.

فاز اول این طرح شامل نقاشی نمادهای دوچرخه روی آسفالت خیابان و همچنین تعبیه نشانه‌های نمایانگر حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت و کشیدن خطوط قرمز مشخص برای حرکت مجاز دوچرخه سواران است.

افزایش زیرساخت‌های "پاپ آپ" دوچرخه سواری در براگا

این علائم یک جلوه بصری بسیار چشمگیر ایجاد می‌کند که رانندگان را آگاه کرده و توجه آن‌ها را به سایر وسایل افزایش می‌دهد.

در مرحله دوم، اقدامات روان کننده ترافیکی دیگری ایجاد می‌شود که شامل باریک شدن خطوط تردد در مناطق خاص و ایجاد خطوط مرکزی دوچرخه سواری به عرض ۱.۵ متر در قسمتی از خیابان با کفپوش گرانیتی است. اجرای این اقدامات به عنوان بستری برای تغییر مؤثر ترافیک در جهت مثبت است.

کد خبر 520040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.