بودجه کلان دانمارک برای حذف مواد شیمیایی مضر

دولت دانمارک تصمیم گرفته است که مواد شیمیایی سمی را از محصولات روزمره حذف کند و برای این کار بودجه ۴۰.۸ میلیون یورویی را در نظر گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر روز، ما با مواد شیمیایی بی شماری در تماس هستیم و خود را در معرض عناصر سمی و خطرناک قرار می‌دهیم.

اکثر افراد کاملاً از مواد شیمیایی موجود در مواد غذایی و محصولات بهداشتی که به طور روزانه استفاده می‌کنند بی اطلاع هستند. برای مثال گاهی والدین نمی‌دانند چه نوع مواد شیمیایی خطرناکی در منسوجات و پلاستیک‌هایی که برای ساخت اسباب بازی‌های فرزندانشان استفاده می‌شود، وجود دارد.

دولت دانمارک با در نظر گرفتن خطری که این مواد برای محیط زیست و انسان‌ها دارد، تصمیم گرفته اقداماتی جدی انجام دهد. هفته گذشته، وزارت محیط زیست اعلام کرد که که ۳۰۴ میلیون کرون (بیش از ۴۰.۸ میلیون یورو) برای مبارزه با مواد شیمیایی مضر اختصاص خواهد داد.

بودجه کلان دانمارک برای حذف مواد شیمیایی مضر

این مبلغ طی چهار سال آینده برای تأمین سلامت و ایمنی شهروندان دانمارک و اتحادیه اروپا هزینه خواهد شد. علاوه بر این، از این میزان بودجه برای تحقیقات در مورد زیست‌کش‌ها (biocide) استفاده می‌شود که موجودات ناخواسته یا مضر را از بین می‌برند یا مانع فعالیت آن‌ها می‌شوند. نمونه‌هایی از محصولات زیست‌کش شامل ضدعفونی کننده‌ها، حشره کش‌ها و نگهدارنده های چوب است.

وزیر محیط زیست لیا ورملین با بیان اینکه راه اندازی چنین ابتکاری ضروری است، خاطرنشان کرد: "نباید هیچ گونه مواد مضری در محصولاتی که هر روز با آن‌ها سرو کار داریم وجود داشته باشد و بنابراین تلاش محققان برای فراهم آوردن یک زندگی روزمره ایمن برای همه و از جمله گروه‌های آسیب‌پذیرتر مانند کودکان بسیار مهم است. "

در اوایل سال جاری، دولت دانمارک برنامه‌های ابتکاری بسیاری را برای هرچه سبزتر شدن این کشور به راه انداخت؛ برای مثال به تعدادی از شهرداری‌ها اجازه ایجاد مناطق بدون آلاینده و اعمال ممنوعیت برای استفاده از اجاق‌ها و بخاری‌های قدیمی چوب سوز داده شد.

در حال حاضر، دولت اعلام کرده است که برای تأمین مالی این قبیل طرح‌ها ۲۵۲ میلیون کرون (بیش از ۳۳.۸ میلیون یورو) کمک خواهد کرد.

بودجه کلان دانمارک برای حذف مواد شیمیایی مضر

کد خبر 520004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.