فرآیندهای فسادزای شهرداری محدود می‌شود

شهردار دزفول با تاکید بر شفافیت امور گفت: اقدامات و فرآیندهای فسادزای شهرداری محدود می‌شوند.

به گزارش ایمنا، سیدمحمدحسن عیسی زاده در نشست خبری خود در سالن جلسات شورای اسلامی شهر دزفول افزود: شفافیت یک راهبرد و رویکرد است ولی باید در تعریف موارد به مصادیق، قانون‌ها و الزامات آنها دقت کرد.

وی ادامه داد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، شفافیت بیان همه اتفاقات نیست و نباید اختلافات را بین مردم آورد زیرا موجب تضعیف روحیه آنها می‌شود.

شهردار دزفول گفت: ابهام و سردرگمی در اقدامات شهرداری باعث می‌شود برخی افراد سو استفاده کنند به همین منظور نیروهای شهرداری باید چابک سازی و کارشناسی‌ها به موقع انجام شوند.

وی افزود: باید کنترل و نظارت به موقع صورت گیرد و با تخلف با جدیت برخورد شود.

طرح‌های نیمه تمام شهرداری دزفول بازنگری و تعیین تکلیف می‌شوند

شهردار دزفول با اشاره به طرح‌های نیمه تمامی که از شهرداران قبل به او به ارث رسیده‌اند، گفت: طرح‌های نیمه تمام عمران شهری شهرداری دزفول بازنگری و تعیین تکلیف می‌شوند؛ باید گزارش جامعی از وضع موجود تهیه و مشخص شود امکان چه اقدامی برای تکمیل طرح‌های شهرداری وجود دارد.

عیسی زاده تکمیل طرح‌های نیمه تمام را از اولویت‌های شهرداری دزفول دانست و گفت: تهیه گزارش و بررسی علت ناتمام ماندن طرح‌ها در کمترین وقت ممکن انجام خواهد شد؛ باید مشخص شود ناتمام ماندن طرح‌ها به علت سو مدیریت بوده است یا نبود بودجه.

تعامل شهرداری دزفول با اصحاب رسانه ضروری است

شهردار دزفول با بیان اینکه شهردار پیشین اقدامات زیادی انجام داده و قصور نیز داشته است، بر ضرورت تعامل اصحاب رسانه با این نهاد تاکید کرد و اظهارداشت: شهرداری دزفول آماده تعامل با رسانه‌ها و شفافیت در حوزه عملکردی خود است البته رسانه‌ها نیز باید ضمن انتشار اخبار، اخلاق و انصاف را مدنظر داشته باشند.
وی از نقد منصفانه و قانونی استقبال کرد و افزود: رسانه‌ها نباید ابزار شهرداری شوند.

عیسی زاده با تاکید بر اینکه مسائل فنی و ملکی، معماری شهرسازی و اجرایی شهرداری باید بررسی و ملاک قرار گیرند، گفت: اگر درخصوص طرح قائم تخلفی صورت گرفته مربوط به قبل است و ادامه کار برعهده بنده خواهد بود.
شهردار دزفول در خصوص بافت قدیم نیز اظهارداشت: بافت قدیم الزامات خاص خود را دارد؛ از طرفی تاریخی و از طرفی فرسوده است که باید اقدامات خاصی در آن انجام شود ضمن اینکه همه اقدامات به هم مربوط است و تداخل‌هایی با سایر نهادها وجود دارد که باید نخبگان و کارشناسان نظر خود را در این خصوص بیان کنند.

وی افزود: ورود شهرداری به بافت قدیم باید مسوولانه باشد و نوسازی و بهسازی آن با خرد جمعی صورت گیرد.

نیروهای بازنشسته در صورت نیاز نداشتن با نیروهای جوان جایگزین می‌شوند

شهردار دزفول در خصوص نیروی انسانی مازاد در این نهاد نیز گفت: منابع انسانی هر سازمان از دارایی‌ها و منابع آن سازمان هستند که اگر کاربلد باشند مجموعه را به سمت پیشرفت و موفقیت سوق می‌دهند.

عیسی زاده با بیان اینکه شهرداری یک نهاد بزرگ است که نیروهای گسترده‌ای نیز دارد، افزود: نیروهای شهرداری باید بررسی شوند؛ برنامه مدونی برای آنها داریم لذا باید شناسایی و اطلاعات آنها بازنگری شوند.

وی استفاده از تجربیات نیروهای باتجربه را ضروری دانست و تصریح کرد: بازنشستگان جزو اقشار مورداحترام و خزانه‌های تجربه و اطلاعات شهرداری هستند.
وی افزود: اگر شهرداری در شرایط فعلی نیازمند استفاده از خدمات بازنشستگان باشد از آنها استفاده خواهد شد در غیراینصورت با حفظ احترام و شأن آنها کنار گذاشته خواهند شد ضمن اینکه جوانان مستعد باید در کنار افراد باتجربه قرار گیرند و تجربه آنها را فرا گیرند.

این نخستین نشست خبری شهردار دزفول بعد از انتخاب از سوی اعضای شواری اسلامی این شهر بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 519861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.