تلاش کپنهاگ برای کاهش پسماندهای سیگار در سطح شهر

ته مانده‌های سیگار کافه‌ها و سایر مکان‌های عمومی در کپنهاگ پایتخت دانمارک به وسیله تجهیزات جدیدی که برای این هدف ساخته شده است جمع‌آوری و به دفن‌گاه‌های زباله منتقل می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اخیراً مدیران کپنهاگ اقدامات جدیدی برای به حداقل رساندن آلودگی محیط ناشی از انباشته شدن باقیمانده‌های سیگار انجام داده‌اند. آن‌ها در یکی از اقدامات خود، استندهایی در سراسر شهر به ویژه در سواحل پایتخت دانمارک نصب کرده‌اند که امکان قرار دادن بازمانده سیگار در آن‌ها برای کاربران وجود دارد و در نتیجه دورریزی این پسماندها در فضاهای باز به حداقل رسیده است. صاحبان ۳۰۰ کافه در سراسر شهر پاکت‌هایی را به طور رایگان در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند که به جمع‌آوری ته‌مانده‌های سیگار اختصاص داده شده است.

تلاش کپنهاگ برای کاهش پسماندهای سیگار در سطح شهر

برخلاف باور عمومی که سیگار از کاغذ ساخته شده است و انباشته شدن آن در طبیعت نمی‌تواند تبعات زیادی برای محیط زیست داشته باشد، بخش قابل توجهی از ترکیبات آن را مواد پلاستیکی تشکیل می‌دهد. در نتیجه جمع شدن ته مانده‌های سیگار و خاکسترهای آن به معنای انباشته شدن پلاستیک در محیط و در نتیجه افزایش آلودگی پلاستیکی است که می‌تواند به سهم خود در آلایندگی هوا نقش زیادی ایفا کند.

در همین راستا، مدیران کپنهاگ به شیوه‌های مختلف امکان جمع‌آوری خاکسترها و ته مانده‌های سیگار را در سراسر شهر فراهم آورده‌اند. از یک سو استندهایی سیار در گوشه و کنار شهر به ویژه در سواحل کپنهاگ قرار داده شده که دارای ظروفی کوچک است و کاربران می‌توانند خاکستر سیگارهای خود را در آن قرار دهند از سوی دیگر، مراکز تجاری و کافه‌های متعدد سراسر شهر، پاکت‌هایی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند که به جمع‌آوری ته مانده‌های سیگار اختصاص داده شده است.

تلاش کپنهاگ برای کاهش پسماندهای سیگار در سطح شهر

کد خبر 519724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.