من شهردار قانونی تهرانم/ برخی آرامش شهر را برهم زدند

شهردار تهران گفت: من شهردار قانونی شهر تهران هستم و نباید آرامش شهر را برهم بزنیم و با موضوعات، سیاسی برخورد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا زاکانی که به صحن شورای شهر تهران آمده بود تا فعالیت‌های خود در شهرداری را به صورت رسمی آغاز کند در حاشیه جلسه امروز به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی با اشاره به اینکه دولت در این سال‌ها هزینه پایتخت بودن تهران را متقبل نشده است، گفت: باید از تمامی ظرفیت‌ها برای ایجاد تحول در شهر استفاده کنیم. در این میان مردم هم باید پای کار بیایند، برای جلب رضایت مردم همه کار می‌کنیم و مردم هم خودشان میدان‌داری کنند. امیدواریم به سمتی برویم که تحولات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر با مشارکت مردم فراهم شود.

وی تاکید کرد: در حال بررسی هستیم تا از همه ظرفیت‌های درون و بیرون شهرداری برای ادامه خدمت‌رسانی شایسته در شهر استفاده کنیم.

شهردار تهران در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی گفت: در گام نخست باید شرایط و ظرفیت‌های موجود در حوزه مترو، اتوبوس و تاکسی که سه رکن حمل و نقل عمومی هستند را حفظ کنیم. دو سوم واگن‌های ما مستهلک هستند که برای حفظ شرایط موجود باید اورهال شوند همچنین در حوزه اتوبوسرانی وضعیت به همین شکل است در این راستا باید تلاش کنیم بر ظرفیت‌های موجود اضافه شود.

زاکانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه از سوی برخی حقوقدانان استعلام‌های وزارت کشور برای تأیید حکم شما به عنوان شهردار تهران اشتباه اعلام شده است با این اوصاف خود را شهردار قانونی تهران می‌دانید، گفت: من عرضم این است که نباید با موضوعات مردم، سیاسی برخورد شود. من می‌توانستم اکنون پشت تریبون مواردی را بگویم که خیلی‌ها، سرشان در گریبان فرو برود و خجالت بکشند اما بنا نیست که ما با سرنوشت جامعه برخورد سیاسی‌کاری داشته باشیم. بنده شهردار تهران هستم کاملاً قانونی، کاملاً برداشت حقوقی است؛ در واقع مسئولین مربوطه پیرو درخواست وزارت کشور پاسخ دادند و گفتند کاملاً قانونی است با این حال به این موضوع بسنده نشد، از هیئت وزیران نیز سوال شد و هیئت وزیران آن را کاملاً قانونی و مسئولیت‌اش را با وزیر کشور دانستند.

وی در خصوص اینکه ظرفیت پذیرش نقد منصفانه را دارید گفت: نقد منصفانه و دفاع واقع‌بینانه باید در دستور کار قرار گیرد در این مدت من سکوت کردم اما برخی جو سازی کردند و آرامش شهر را برهم زدند.

کد خبر 519682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.