تایید حکم شهردار اصفهان تسریع شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بر لزوم تسریع در صدور حکم شهردار منتخب این شهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نور صالحی صبح امروز (یکشنبه) در هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت تأیید حکم شهردار این شهر، اظهار کرد: شورای شهر ششم شهریورماه انتخاب خود را به استانداری و وزارت کشور اطلاع داد و حکم شهردار روز ۸ شهریورماه توسط استاندار اصفهان برای وزارت کشور ارسال شد.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در صدور حکم شهردار منتخب اصفهان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با استقرار هرچه زودتر شهردار و صدور حکم او شاهد آغاز اجرای برنامه‌های شورای ششم باشیم و در موعد قانونی این اتفاق رخ دهد تا مدیریت شهری به ثبات و پایداری لازم برسد.

شورا به‌طور تخصصی به موضوع فرونشست می‌پردازد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: فرونشست اصفهان پدیده‌ای است که در روزهای اخیر به‌طور ویژه موردتوجه مردم و رسانه‌های استان بوده که ماحصل خشکسالی، تغییر روند مصرف آب و برداشت منابع زیرزمینی در سال‌های اخیر است.

وی ادامه داد: برداشت میزان آب سالیانه از منابع موجود و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی شرایط هشداردهنده‌ای را در خصوص وضعیت اصفهان رقم زده است بدین سبب در جلسه آینده شورا به‌طور ویژه و تخصصی به این موضوع پرداخته می‌شود.

نور صالحی خاطرنشان کرد: مقابله با فرونشست توجه بیش از پیش مسئولان استانی و کشوری را نیاز دارد و لازم است پروژه‌های تأمین آب در اولویت قرار گیرد.

بحران آب گرفتاری زیادی برای اصفهان به‌وجود آورده است

وی گفت: در تابستان جاری اتفاقاتی که در اصفهان افتاد، اگر در هریک از کلانشهرهای کشور افتاده بود، توجه‌ها به آن بسیار بیشتر بود در حالی که تأمین آب شرب اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای کشور، با تانکر انجام شد و بحران بی‌آبی زحمات و گرفتاری‌های زیادی برای مردم این کلانشهر به‌وجود آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از اداره آب و فاضلاب استان درخواست کرد که گزارشی در این زمینه به شورای شهر ارائه دهد و مشخص شود در تابستان چه مقدار از آب شرب اصفهان با تانکر تأمین شده است تا شورا بتواند در برنامه‌های آتی خود در این زمینه پیش‌بینی لازم را داشته باشد.

نور صالحی خاطرنشان کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری که عمده آبیاری خود در تابستان را از طریق تانکر انجام داده است نیز گزارشی در خصوص تبعات بحران بی آبی اصفهان ارائه دهد.

جلب مشارکت مردم هدف شورای ششم است

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته تعاون، اظهار امیدواری کرد: با توجه ویژه به تعاون، این بخش اقتصادی کشور شکوفا شده و رشد و آبادانی کشور را در پی داشته باشد.

نور صالحی با بیان اینکه تعاون در حوزه اجتماعی و مشارکت‌های مردمی نیز حائز اهمیت است، افزود: جلب مشارکت‌های مردمی یکی از اهداف شورای ششم است لذا امیدواریم با همکاری، همدلی و هم‌راستایی بتوانیم برنامه‌های شهر و شهرداری را اعلا بخشیم.

وی با تبریک موفقیت کاروان ایران در بازی‌های پاراالمپیک ۲۰۲۰ تصریح کرد: ورزش عمومی و قهرمانی باید در شهر و کشور ما توسعه یابد که این امر با همکاری تمام مجموعه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی اتفاق می‌افتد.

کد خبر 519623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.