شناسایی اولین بیمار «ناگ» در کاشان/«شبه وبا» یکی از شایع‌ترین بیماری‌های واگیر است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: اولین مورد بیماری ناگ یا شبه وبا در کاشان شناسایی شد، این بیماری یکی از شایع‌ترین بیماری‌های واگیردار است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص شیوع بیماری "ناگ"، اظهار کرد: بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا یکی از شایع‌ترین بیماری‌های عفونی واگیردار است که در صورت غافل شدن از آن جوامع بشری با چالش‌های سختی روبه‌رو خواهند شد.

وی ادامه داد: در زمانی که همه جامعه و پرسنل بهداشتی درمانی درگیر بیماری کرونا هستند، نباید از سایر بیماری‌های واگیر غافل شد، همچنین افراد باید در صورت داشتن علائمی از جمله اسهال و استفراغ بلافاصله به پزشک مراجعه و جهت جلوگیری از انتشار بیماری نکات بهداشتی را رعایت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: به دنبال مراجعه بیماری جوان که علائمی از جمله اسهال داشت، نسبت به نمونه‌گیری از وی اقدام و بعد از تأیید بیماری "ناگ" یا همان بیماری "شبه وبا" در آزمایشگاه تشخیص طبی دانشگاه نمونه جهت تأیید نهایی به آزمایشگاه مرجع کشوری ارسال شد و در آنجا نیز بیماری مورد تأیید قرار گرفت.

وی با اشاره به هزینه‌های درمانی بیماری "ناگ"، افزود: آزمایش تشخیص این بیماری رایگان است و با بررسی اطرافیان بیماری که شبه وبا داشت، مشخص شد در حال حاضر مورد دیگری از بیماری وجود ندارد.

دلاوری با بیان اینکه یکی از مهمترین بیماری‌های واگیردار بیماری وبا است، تصریح کرد: شهرستان کاشان و آران و بیدگل از مناطقی است که بیماری وبا در آن بومی است و سیستم بهداشتی درمانی در هر زمان باید هوشیار باشد و نسبت به رصد این بیماری اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی این مورد از نظر اپیدمیولوژیک و هوشیار بودن سیستم بهداشتی درمانی بسیار اهمیت دارد، چراکه منجر به آگاه سازی جامعه در مراجعه به موقع بیماران به پزشک و جلوگیری از انتشار بیماری می‌شود.

کد خبر 519596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    1 0
    ای خدا کرنا کم بود ناگ هم رسید