تاثیر و شیوه مطالعه "درک عمومی هنر" برای کنکور ۱۴۰۱

یک مشاور تحصیلی گفت: همانگونه که از نام "درک عمومی هنر" پیداست متقاضیان کنکور ۱۴۰۱ باید از هنر درک قابل قبولی داشته باشند و برای حصول موفقیت از سال‌های قبل کنکور (کلاس‌های دهم و یازدهم) شروع به مطالعه کنند و درک خود را از هنر بالا ببرند.

نگار اکبری در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به طور معمول مبحث درک عمومی هنر در زیرگروه‌های مختلف ضریب بالایی دارد و در عین حال جذاب است. برای اینکه متقاضیان بتوانند از عهده این مبحث علمی برآیند و بتوانند به سوالات مربوط به آن پاسخ دهند باید مطالعه خود را محدود به چند کتاب نکنند. مطالعه کاملی از کتاب‌های مختلف داشته و تست‌زنی تمرین کنند؛ در این صورت امیدواری برای گرفتن درصد بالایی از این درس در کنکور هنر را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: برای موفقیت در کنکور هنر مطالعه کتاب درسی، استفاده از منابع آزاد و تمرین با کتب تست نیاز است. هر سه این منابع را متقاضیان نیاز دارند، تعداد کتب زیاد است ولی برای موفقیت چاره ایی جز اینکه یک مجموع از کتاب‌های مهم داشته باشید، نیست. کتب مورد نیاز شامل منابع آزاد و وزارتی است که باید مطالعه شود؛ بهترین روش درس خواندن به صورت مطالعه مبحثی است.

این مشاور تحصیلی با اشاره به اهمیت ماهیت درک عمومی هنر خاطر نشان کرد: همانگونه که از نام "درک عمومی هنر" پیداست متقاضیان کنکور ۱۴۰۱ باید از هنر درک قابل قبولی داشته باشند و برای حصول موفقیت از سال‌های قبل کنکور (کلاس‌های دهم و یازدهم) شروع به مطالعه کنند و درک خود را از هنر بالا ببرند.

اکبری افزود: هر ساله در کنکور ممکن است سوالاتی خارج از کتب درسی مطالعه شده طرح شود به همین دلیل لازم است متقاضیان از سال‌ها قبل مطالعه کتاب و مجلات هنری، تماشای فیلم و مستند و گوش دادن به پادکست‌های هنری را در برنامه خود بگنجانند؛ در این صورت دایره اطلاعات هنری خود را ارتقا می‌دهند.

وی در زمینه مطالعه دروس حفظی نیز تصریح کرد: این دروس فرمول ندارند و باید مطالعه آن بسیار عمیق و مفهومی باشد. برای مطالعه این دسته از دروس باید یک مبحث انتخاب شود سپس تمام کتب مربوط به آن درس (کتب درسی و منابع آزاد) مطالعه شود. به طور مثال یک مکتب هنری و یا تمدن را انتخاب کنی؛ مثلاً "تمدن مصر" باید از تمامی کتب درسی، منابع آزاد و حتی منابع مرجعی که درباره آن توضیح داده‌اند استخراج شده و مطالعه شود. این روش زمان بر است ولی کامل‌ترین روش برای موفقیت در کنکور هنر به شمار می‌رود. با چنین شیوه‌ایی مباحث مفهومی بررسی می‌شوند؛ اگر متقاضیان این متد را درست انجام دهند ۱۰۰ درصد درک هنر خود را افزایش می‌دهند.

کد خبر 519589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.