مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی Redmi Note 9 Pro و سامسونگ Galaxy A51 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت سامسونگ و شیائومی رقابت تنگاتنگی در تولید گوشی‌های هوشمند و هر کدام گوشی‌های قدرتمندی را به بازار عرضه کرده که محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده است. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه میان رده گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro با گوشی سامسونگ Galaxy A51 پرداخته خواهد شد.

مقایسه Redmi Note 9 Pro و Galaxy A51 از نظر دوربین

Galaxy A51

Xiaomi Redmi Note 9 Pro

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

پنج مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل

۱۶ مگاپیکسل

شیائومی در طراحی دوربین Redmi Note 9 Pro نیز از دوربین چهارگانه در قسمت پشتی استفاده کرده است. لنزهای قرار گرفته در ماژول دوربین این گوشی از نوع واید، اولتراواید، ماکرو و سنجش عمق است و ساختمان این دوربین بسیار شبیه به Redmi Note 8 Pro است که سنسور دوربین ماکرو در آن، بهبود پیدا کرده است.

دوربین اصلی این گوشی از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، اندازه این حسگر ۱/۱.۷ اینچی است و دارای پیکسل‌هایی با اندازه ۰.۸ میکرون است که در پس لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و با استفاده از فیلتر چهار به یک، می‌تواند عکس‌هایی با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل و پیکسل‌های ۱.۶ میکرونی به ثبت برساند.

دوربین فوق عریض این گوشی دارای حسگر هشت مگاپیکسلی است که از لنزی با زاویه دید ۱۱۹ درجه و دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند. دوربین ماکرو از حسگر پنج مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرونی استفاده می‌کند. این دوربین در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند درنهایت دوربین دو مگاپیکسلی که صرفاً برای سنجش عمق هنگام ثبت تصاویر پرتره کاربرد دارد و به‌تنهایی قابل‌استفاده نخواهد بود. شیائومی برای دوربین سلفی این گوشی از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسل استفاده کرده است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

یکی از اصلی‌ترین تغییرات سامسونگ در Galaxy A51‌ در مقایسه با نسل قبلی انجام داده در بخش دوربین اعمال شده است. یک سنسور به دوربین‌های این گوشی اضافه شده است و به صورت کلی همه سنسورها ارتقا پیدا کرده‌است. این گوشی از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض به اندازه ۱/۲.۰ اینچ، با گشادگی دیافراگم f/2.0 و با پیکسل‌هایی به بزرگی ۰.۸ میکرومتر به عنوان دوربین اصلی بهره می‌برد.

این دوربین دارای فوکوس خودکار با تشخیص فاز است. در کنار دوربین اصلی، یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با f/2.2 و میدان دید ۱۲۳ درجه، یک سنسور پنج مگاپیکسلی ماکرو با f/2.4 و یک سنسور پنج مگاپیکسلی تشخیص عمق با f/2.2 همرا به فلش LED قرار گرفته‌است.

سامسونگ برای میان‌رده خود یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی عریض با گشادگی دیافراگم f/2.2، بزرگی ۱/۲.۸ اینچ با پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری در نظر گرفته است. مانند دوربین اصلی، این دوربین هم از فناوری ترکیب پیکسلی بهره برده است و تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی ارائه می‌کند. کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین با شرایط محیطی رابطه مستقیم دارد. در شرایط نرمال تصاویر ثبت شده رنگ نزدیک به واقعیت بوده و جزئیات خوبی به ثبت می‌رساند.

مقایسه Redmi Note 9 Pro و Galaxy A51 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A51

Xiaomi Redmi Note 9 Pro

چیپست

Exynos 9611

Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G

پردازنده گرافیکی

Mali-G72 MP3 GPU

Adreno 618 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

رابط کاربری

One UI 2.5

MIUI 11

تنوع حافظه

۶۴/۴، ۱۲۸/۴و ۱۲۸/۶

۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸

شیائومی Redmi Note 9 Pro‌ را با چیپست Snapdragon 720G راهی بازار کرده است. این تراشه از یک پردازنده هشت نانومتری و هشت هسته‌ای متشکل از دو هسته ۲.۳ گیگاهرتزی Kryo 465 Gold و شش هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Kryo 465 Silver با پردازنده گرافیکی Adreno 618 GPU‌ بهره می‌برد.

این سخت‌افزار با شش گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 همراه است. این گوشی از طریق شیار اختصاصی کارت حافظه microSD از ارتقا فضای داخلی پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ در ساخت Galaxy A51‌ از چیپست Exynos 9611 استفاده کرده است که پایه معماری ۱۰ نانومتری دارد. پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری اکسینوس ۹۶۱۱ از هشت هسته‌ی پردازشی شامل چهار هسته‌ی نسبتاً توانمند Cortex-A73 با فرکانس بیشینه‌ی ۲/۳ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A53 با فرکانس ۱/۷ گیگاهرتزی بهره برده است و پردازش‌های گرافیکی را ماژول سه هسته‌ای Mali-G72 MP3 انجام می‌دهد.

Galaxy A51‌ در بازارهای جهانی در سه نسخه‌ چهار و شش گیگابایت رم و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده است؛ البته امکان ارتقا حافظه ذخیره‌سازی از طریق درگاه microSD نیز وجود دارد.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

از نظر نرم افزاری نیز Redmi Note 9 Pro از نسخه اندروید ۱۰ و رابط کاربری MIUI 11 استفاده می‌کند و در طرف دیگر Galaxy A51 نیز با نسخه اندروید ۱۰ به بازار عرضه شده که از رابط کاربری One UI 2.5 استفاده می‌کند.

مقایسه Redmi Note 9 Pro و Galaxy A51 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A51

Xiaomi Redmi Note 9 Pro

نوع نمایشگر

Super AMOLED

IPS

سایز

۶.۵ اینچ

۶.۶ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۴۰۵ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

سامسونگ برای Galaxy A51 از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل بر اینچ با نسبت ابعاد ۲۰:۹ استفاده کرده است. این نمایشگر ۸۷.۴ درصد از سطح پنل جلو را در اختیار دارد و از نوع Infinity-O است.

یک حفره به شکل حرف O در بالای نمایشگر برای دوربین سلفی دستگاه در نظر گرفته شده است مشخصات این نمایشگر در مقایسه با نسل قبلی خود بهبودهای جزئی داشته است. بیشترین میزان روشنایی در حالت خودکار در حدود ۶۳۶ نیت و در حالت دستی ۴۱۳ نیت است. کمترین میزان روشنایی نمایشگر نیز ۱.۸ نیت است.

شیائومی برای Redmi Note 9 Pro از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی IPS LCD با نسبت ابعاد ۲۰:۹ است که ۸۴.۵ درصد از سطح پنل جلو را به خود اختصاص داده استفاده کرده است. این نمایشگر دارای رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر اینچ است و که برای محافظت از آن از گوریلا گلس پنج استفاده کرده است.

نمایشگر Redmi Note 9 Pro از HDR10 پشتیبانی می‌کند و قادر به نمایش محتوای 1080p HDR از یوتیوب است. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش حدود ۴۶۰ نیت است، که سطوح سفید و سیاه در ۳۵/۰ به اندازه کافی عمیق است. در حالتی که روشنایی صفحه‌ی نمایش بر روی گزینه خودکار باشد، این نمایشگر روشن‌تر خواهد بود و در نور محیط این روشنایی حدود ۶۱۶ نیت خواهد شد.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

مقایسه Redmi Note 9 Pro و Galaxy A51 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A51

Xiaomi Redmi Note 9 Pro

ابعاد

158.5x73.6x7.9 میلی‌متر

165.8x76.7x8.8 میلی‌متر

وزن

۱۷۲ گرم

۲۰۹ گرم

صدای استریو

ندارد

ندارد

سامسونگ در طراحی Galaxy A51 از ترکیب شیشه و پلاستیک استفاده کرده است. قاب پشت و فریم دور این گوشی از جنس پلاستیک است با این تفاوت که خطوط مورب و هاشور مانندی در قاب پشتی آن طراحی شده است که در زوایای مختلف و شرایط نوری متفاوت جلوه‌های رنگی متنوع و زیبایی خواهد داشت.

این گوشی دارای وزنی حدود ۱۷۲ گرم و ضخامت ۷.۲ میلی‌متر است و گوش خوش دست و سبکی است. سامسونگ برای محافظت از نمایشگر گوشی از گوریلا گلس سه استفاده کرده است که باعث شده مقاومت نمایشگر در مقایسه با قاب پشتی در برابر خط و خراش بیشتر باشد.

شیائومی Redmi Note 9 Pro را با بدنه شیشه‌ای طراحی و راهی بازار کرده است. شیائومی برای محافظت از بدنه جلو و پشت این گوشی پوشش گوریلا گلس پنج را در نظر گرفته است.

شیائومی این گوشی را سه رنگ سبز، سفید و خاکستری راهی بازار کرده است. بدنه این گوشی براق و آینه‌ای است و برخلاف نام رنگ آن، در بسیاری از زوایا آبی تیره به نظر می‌آید. ابعاد این دستگاه 165.8x76.7x8.8 میلیمتر است. این گوشی وزنی معادل ۲۰۹ گرم را دارد که در استفاده طولانی مدت از خسته کننده خواهد کرد. از طرف دیگر به لطف بدنه شیشه‌ای، قاب این گوشی به شدت مستعد جذب اثر انگشت است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

مقایسه Redmi Note 9 Pro و Galaxy A51 از نظر باتری

Galaxy A51

Xiaomi Redmi Note 9 Pro

ظرفیت

چهار هزار میلی‌آمپر

پنج هزار ۲۰ میلی آمپر

فست شارژ

۱۵ وات

۳۰ وات

سامسونگ برای گوشی Galaxy A51‌ یک باتری غیر قابل تعویض با ظرفیت چهار هزار میلی آمپر ساعت در نظر گرفته است. این باتری از شارژ سریع ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. در عوض کمپانی شیائومی برای Redmi Note 9 Pro یک باتری غیر قابل تعویض با ظرفیت ۵ هزار و ۲۰ میلی آمپر ساعت و با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ وات استفاده کرده است.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Redmi Note 9 Pro و Galaxy A51

تا اینجا به مقایسه Redmi Note 9 Pro با Galaxy A51 از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداخته شد. گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro نسبت به سامسونگ Galaxy A51 از لحاظ سخت افزاری برتری دارد. میان رده سامسونگ نیز در برخی موارد نسبت به میان رده شیائومی برتری دارد، اما در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیازتان بگیرید.

کد خبر 519581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.