طرح استان خوزستان جنوبی منفعتی برای استان ندارد

نماینده رامهرمز در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح خوزستان جنوبی مسئله‌های قومی، اقتصادی و سیاسی بین استان‌ها را زیادتر می‌کند و منفعتی برای خوزستان ندارد.

ابراهیم متینیان در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا در مورد طرح خوزستان جنوبی اظهار کرد: از نظر من خوزستان استان منحصر به فردی بوده و از لحاظ استراتژیک، سیاسی، اقتصادی و امنیتی با بقیه استان‌ها متفاوت است. این استان هم مرز آبی دارد و هم خاکی و به همین دلیل به راحتی نمی‌توان آن را روی خط‌کش گذاشت و تقسیم کرد؛ این طرح اجرا شدنی نبوده و امکان اجرا شدن بر اساس توجیهات نیست.

وی افزود: قرار است با هماهنگی مجمع نمایندگان استان، نامه‌ای برای هیئت رئیسه مجلس برای مسکوت ماندن این طرح ارسال شود. از پیشنهاد دهندگان و طراحان این طرح درخواست شده که هرچه سریع‌تر امضا خود را پس بگیرند.

نماینده رامهرمز در مجلس با اشاره به مسائل قومیتی استان خوزستان ادامه داد: این طرح مسئله‌های قومی، اقتصادی و سیاسی بین استان‌ها را زیادتر می‌کند و منفعتی برای خوزستان ندارد.

متینیان اضافه کرد: هر نماینده می‌تواند هر طرحی را که می‌خواهد ارائه کند، اما در این طرح به جز طراح، هیچ کدام از نمایندگان خوزستان آن را امضا نکرده و مخالفت صریح خود را اعلام کرده‌اند.

کد خبر 519446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.