آیا ارتباطی بین بار ویروسی و شدت بیماری کووید-۱۹ وجود دارد؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارتباط قابل توجهی بین بار ویروسی و شدت بیماری کووید-۱۹ وجود ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین بار ویروسی و شدت ابتلای بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند، آن‌ها برای نیل بدین هدف، وضعیت ۲۳۹ فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند. ۲۸.۴۵ درصد افراد شرکت کننده در مطالعه علائم بیماری را تجربه کردند در حالی که ۷۱.۵۴ درصد آن‌ها به کرونای بدون علامت مبتلا شده بودند.

نتایج بررسی‌های نشان می‌دهد که بار ویروسی موجود در بدن بیماران مبتلا به کرونای بدون علامت بیشتر از دیگر بیماران بود البته این تفاوت قابل توجه نبود بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که ارتباط قابل توجهی بین بار ویروسی موجود در بدن بیماران و شدت ابتلای بیماری کووید -۱۹ وجود ندارد. به گفته پژوهشگران، شدت بروز بیماری به عوامل دیگر مانند پاسخ ایمونولوژی سیستم دفاعی بدن و عوامل میزبان بستگی دارد علاوه بر این ویژگی‌های فردی مانند سلامت عمومی، بیماری‌های مزمن، پاسخ ایمنی و غیره بر شدت بروز بیماری کووید -۱۹ تأثیر می‌گذارد.

به گفته محققان، دلیل اینکه کودکان معمولاً کرونای بدون علامت را تجربه می‌کنند این است که سیستم ایمنی بدن آن‌ها آموزش دیده است زیرا بیشتر از دیگران در معرض ویروس‌ها مانند ویروس عامل سرماخوردگی قرار می‌گیرند علاوه بر این قدرت بازسازی ظرفیت ریه کودکان بیشتر است.

کد خبر 519436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.