‏۵ پروژه ملی شهری در ساری نیمه‌ تمام است

شهردار ساری گفت: تکمیل پنج پروژه شهری نیمه کاره در این شهر به ۸۰۰ میلیارد ‏تومان اعتبار نیاز دارد.‏

به گزارش ایمنا، جواد طالبی در نشست اعضای شورای اسلامی شهر ساری با دو نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی به تشریح فعالیت‌های شهرداری پرداخت و پروژه‌های هدایت آب‌های سطحی، پل تا پل، نیروگاه زباله سوز را مهم‌ترین پروژه‌های نیمه تمام مرکز استان برشمرد که نیاز به تأمین اعتبار ملی دارد و از نمایندگان مردم در مجلس خواستار کمک به این حوزه شد.

وی یادآور شد: چنانچه تعامل و همکاری با نماینده با قوت خود باقی بماند می‌توانیم با کمک یکدیگر آینده خوبی را برای شهر ساری ترسیم کنیم.

شهردار ساری با بیان اینکه پروژه‌های متفاوتی در شهر ساری وجود دارد، اما برخی از این پروژه‌ها اگر به سرانجام نرسد شهر و شهروندان دچار چالش خواهند شد، به پروژه هدایت آب‌های سطحی در بلوار کشاورز و میدان خزر اشاره کرد و تکمیل این شبکه‌های اصلی مدیریت آب‌های سطحی را از ضروریات دانست.

وی با اشاره به کانال میدان فرح آباد که به رودخانه تجن متصل می‌شود، گفت: احداث این کانال به طول ۶۴۰ متر باقی مانده که نیاز به ۱۸ میلیارد تومان اعتبار دارد که در این صورت، بخش عمده‌ای از آبگرفتگی هسته مرکزی شهر حل می‌شود و دیگر شاهد مشکلات و آسیب‌های ناشی از بارندگی‌های شدید در سطح شهر نخواهیم بود.

طالبی با اشاره به پروژه نیمه تمام کانال هدایت آب‌های سطحی در بلوار کشاورز که در زمان بارندگی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند، گفت: برای تکمیل این پروژه نیز ۴۸ میلیارد تومان اعتبار لازم است تا آب‌های سطحی به رودخانه تجن هدایت شود.

وی افزایش کیفیت زندگی شهروندان را یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها دانست و گفت: هدایت آب‌های سطحی، سهولت در عبور و مرور، ارتقا سطح ایمنی معابر و مدیریت بهنگام بحران در شرایط جوی نامناسب از برنامه‌های مهم شهرداری در راستای افزایش سطح رفاه شهروندان است.

طالبی به پروژه زباله سوز در مرکز استان اشاره و بیان کرد: این پروژه که با اعتبار دولتی تاکنون ۷۲ درصد در بخش ابنیه و ۸۰ درصد در بخش نصب تجهیزات پیشرفت فیزیکی داشته، اما ادامه روند احداث این پروژه مهم که از دغدغه‌های زیست محیطی و مطالبات شهروندی است نیاز به ۶۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار از ردیف اعتباری دولت دارد.

وی با اشاره به پروژه نیمه تمام "پل تا پل" به طول ۲۶۰۰ متر و عرض ۲۶.۵ متر در مرکز استان افزود: تاکنون ۱۳۰۰ متر از این پروژه بازگشایی و نیمی دیگر باقی مانده است که تکمیل آن ۵۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهردار ساری گفت: این پروژه، پل کابلی شهید رنجبر را به پل زغالچال وصل می‌کند و بخشی از ترافیک بلوار امام رضا (ع) را کاهش می‌دهد.

کد خبر 519419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.