نگاهی به ۵ رویداد معماری و طراحی ۲۰۲۱

پنج نمایشگاه معماری و طراحی در سه قاره برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه‌های معماری و طراحی کشورهای مختلف پس از یک‌سال وقفه به علت کووید- ۱۹ امسال به شکل حضوری برگزار می‌شود. این رویدادها، بهترین مکان برای حیرت‌زده شدن از جدیدترین و نوآورانه ترین طرح‌های مهیج و نوظهور عرصه طراحی به شمار می‌آیند.

در ادامه پنج رویداد معماری در ماه جاری معرفی می‌شود:

هفته طراحی لندن

امسال نوزدهمین دوره جشنواره طراحی لندن در پایتخت انگلستان برگزار می‌شود. این جشنواره ترکیبی بیش از ۲۰۰ رویداد دیجیتالی و دنیای واقعی را به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌دهد. همچنین نمایشگاه‌ها و اینستالیشن‌های معماران و طراحان برجسته و کمتر شناخته شده را به نمایش می‌گذارد.

این رویدادها در نقاط مختلف لندن در فاصله کمی از یکدیگر برگزار می‌شود. امسال موزه ویکتوریا و آلبرت میزبان مجموعه‌ای از اینستالیشن‌ها و نمایشگاه‌هایی است که به بررسی طراحی و ارتباط آن با تغییرات آب و هوایی می‌پردازد، از جمله همکاری استودیو Tin Drum و معمار ژاپنی سو فوجیموتو.

جشنواره طراحی لندن از ۲۷ شهریور تا ۴ مهرماه میزبان مخاطبان است.

هفته طراحی میلان

هفته طراحی میلان نام غیررسمی بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه طراحی جهان، از ۱۴ تا ۱۹ شهریورماه میزبان بازدیدکنندگان است.

نمایشگاه Salone Del mobile Milano به سرپرستی استفائو بوئری برگزار می‌شود. این نمایشگاه یک مرجع برای کارشناسان حرفه‌ای در زمینه طراحی مبلمان با هدف ایجاد محصولات باکیفیت است. نمایشگاه مبلمان میلان از بخش‌های متنوعی تشکیل شده که در آن ده‌ها غرفه حضور دارند و طراحان، استودیوها، برندهای نوظهور، خلاق‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌های تولید مبلمان آثارشان را به نمایش می‌گذارند.

هرساله بیش از ۳۷۰۰۰ متخصص از ۱۸۸ ملیت مختلف و ۵۰۰۰ روزنامه‌نگار از این نمایشگاه دیدن می‌کنند. نمایشگاه مبلمان میلان ۲۰۲۱ نه تنها یک رویداد تجاری بلکه یک رویداد فرهنگی هم محسوب می‌شود. این نمایشگاه به صورت سنتی با رویدادهای جانبی متنوعی نظیر نمایشگاه‌ها مختلف و افتتاحیه‌های ویژه به منظور ارتقا تجربه برای همه بازدیدکنندگان طراحی شده است.

هفته طراحی کپنهاگ

جشنواره طراحی کپنهاگ در مراکز متعدد طراحی و معماری از موزه طراحی دانمارک گرفته تا مکان‌های عادی میزبان علاقمندان است.

علاوه بر برنامه اصلی نمایش‌های متنوع، کارگاه‌ها و سخنرانی‌های مختلفی نیز برگزار خواهد شد. این رویداد محصولات و مفاهیم دانمارکی از سبک زندگی، نورپردازی، مبلمان و مارک‌های طراحی داخلی را به نمایش می‌گذارد.

هفته طراحی کپنهاگ از ۲۵ تا ۲۷ شهریورماه برگزار می‌شود.

هفته طراحی میامی / بازل

این رویداد معمولاً در ماه ژوئن برگزار می‌شود، اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا، این نمایشگاه یکی از چندین نمایشگاهی است که برای سپتامبر برنامه ریزی شده است.

کیوریتور پانزدهمین دوره طراحی میامی / بازل اریک چن معمار و طراح چینی است. این فستیوال آثار هنرمندان و گالری‌های سراسر جهان را در معرض نمایش می‌گذارد.

هفته طراحی میامی / بازل هرساله مجموعه‌داران، گالری‌داران، طراحان، کیوریتورها و منتقدان سراسر جهان را برای تجلیل از فرهنگ طراحی گردهم جمع می‌کند.

رویداد امسال رابطه بین انسان و طبیعت را از طریق مبلمان، نوآوری و طراحی بررسی می‌کند.

هفته طراحی میامی / بازل ۳۰ شهریور و ۴ مهرماه برگزار خواهد شد.

هفته طراحی چین

هفته طراحی چین در پکن برگزار می‌شود و از طراحان بین‌المللی و چینی تجلیل می‌کند. بیش از ۲۰۰ طراح، گالری و برند تجاری در فضای ۱۲۰۰۰ متر مربع آثار خود را به نمایش می‌گذارند.

علاوه بر نمایشگاه، این رویداد شامل گفتگوهایی با بیش از ۳۰ نماد طراحی، از جمله طراحان و معماران زاها حدید است.

هفته طراحی چین از ۲ مهرماه تا ۵ مهرماه برگزار می‌شود.

منبع: هنر آنلاین

کد خبر 519359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.