شبکه شاد برای دانش‌آموزان نابینا مناسب‌سازی شد

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی ‌استان اصفهان گفت: ۱۱۰ مدرسه ‌در تمام مناطق و نواحی استان اصفهان پذیرای دانش‌آموزان استثنایی ‌است، شبکه شاد برای دانش‌آموزان نابینا مناسب سازی شده است، برای دیگر گروه‌ها هم مشکلات زیرساختی و اعتباری این شبکه برطرف شده است.

محسن الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدراس استثنایی استان اصفهان، اظهار کرد: برای ثبت نام ورودی‌ها بعد از فرایند سنجش، نوآموزان به پایگاه‌های تخصصی ارجاع و با بررسی وضعیت دانش‌آموز، امتیازهای کسب شده و اطلاعاتی که از والدین گرفته می‌شود و دانش‌آموز برای رفتن به سمت آموزش تلفیقی یا مدارس استثنایی راهنمایی می‌شوند.

ثبت نام اتوماتیک دانش آموزان میان پایه

وی اضافه کرد: دانش‌آموز استثنایی ممکن است در مدرسه عادی یا استثنایی ثبت‌نام شود، برای دانش آموزان میان پایه نیز روند ثبت نام به صورت خودکار انجام می‌شود و دانش آموزانی که شرایط لازم را دارند به پایه بالاتر ارتقا پیدا می‌کنند و فرایند ثبت نام و ثبت کتاب‌ها را مدیر انجام می‌دهد و نیاز به مراجعه حضوری اولیا نیست.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان تصریح کرد: دانش‌آموزان ورودی پایه‌های هفتم و دهم به دلیل اینکه مدارس محدودتر می‌شود باید حضوری مراجعه کنند؛ مدیر مدرسه پرونده را در اختیار آنها می‌گذارد و محل ثبت نام را بر اساس آدرس و قطب بندی انجام شده اعلام می‌کند.

الماسی خاطرنشان کرد: اولویت ثبت نام دانش‌آموزان در محل سکونت آنها است و سعی می‌شود دانش آموزان در سطح شهر به گونه‌ای تقسیم شوند که در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت ثبت نام شوند.

وی افزود: در استان اصفهان ۱۱۰ مدرسه پذیرای دانش‌آموزان استثنایی است در تمام مناطق و نواحی استان اصفهان حداقل یک مدرسه استثنایی برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان با نیاز ویژه را پیش‌بینی کردیم و در بسیاری از شهرستان‌ها که مناطق روستایی وجود دارد کلاس‌های ضمیمه برای ارائه خدمات بهتر به دانش‌آموزان با نیاز ویژه پیش‌بینی شده است.

آموزش حضوری اولویت اول برای مدارس استثنایی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، گفت: برای بازگشایی و روند آموزش‌های مدارس استثنایی منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم، امیدواریم آموزش‌ها به صورت حضوری باشد به دلیل اینکه تأثیر آموزش حضوری بیش از آموزش‌های مجازی است، اولویت اول برای مدارس استثنایی آموزش حضوری است و اگر امکان پذیر نباشد آموزش ترکیبی را خواهیم داشت.

الماسی تاکید کرد: اگر ارائه آموزش ترکیبی به دلیل شیوع ویروس کرونا میسر نباشد در نهایت مجبوریم مانند سال گذشته به سمت آموزش غیرحضوری برویم و امیدواریم امسال بتوانیم برای سال تحصیلی جدید حضور دانش‌آموزان را در مدارس شاهد باشیم.

وی با اشاره به برنامه اطلس یادگیری برای دانش‌آموزان مدارس استثنایی در بحران کرونا، تصریح کرد: هدف این بود که مدیران مدارس هفته به هفته گزارش کار بدهند که بر اساس اطلس یادگیری تعداد دانش‌آموزان حضوری، غیرحضوری و نیمه حضوری آنها به چه صورت بوده است تا بتوانیم آمار دانش‌آموزانی مبتلا را کنترل کنیم تا اگر نیاز به مداخلات برای تعطیلی مدارس یا ادامه کار بود تصمیم نهایی با رصد بهتری اتخاذ شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان اضافه کرد: اطلس یادگیری تجربه خوبی بود و امسال هم اطلس یادگیری و هم سرگروه‌های آموزشی در مدارس فعال خواهند بود تا بتوانیم بحث نظارت و هدایت دانش‌آموزان و عملکرد همکاران را تحت نظر داشته باشیم و با کمک همکاران بتوانیم آموزش رضایت‌بخشی را به دانش‌آموزان ارائه دهیم.

برطرف شدن مشکلات زیرساختی شبکه شاد

الماسی گفت: شبکه شاد نسبت به مراحل اوایل شروع کار پیشرفت‌هایی زیادی داشته تا دانش‌آموزان از روند آموزش عقب نمانند، شبکه شاد برای دانش‌آموزان نابینا مناسب سازی شده است، برای دیگر گروه‌ها هم مشکلات زیرساختی و اعتباری این شبکه برطرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: با این وضعیت می‌توانیم دانش‌آموزان را به استفاده از شبکه شاد ترغیب کنیم اما علاوه بر این شبکه ارتباطی برای دانش‌آموزان، باید اجازه دهیم که مدیران با استفاده از امکانات منطقه‌ای و بومی بتوانند برای آموزش بهتر دانش آموزان در سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان اظهار کرد: با پیشرفت شبکه شاد و برطرف شدن اشکال‌های آن به خصوص در شاد سه فعالیت دانش‌آموزان استثنایی قابل رصد است، سرعت اینترنت و امکانات شاد سه به مراتب بهتر از قبل بوده و امکان بارگذاری و مطالب در شاد سه بهتر فراهم شده است، دانش‌آموزان مدارس استثنایی می‌توانند در این شبکه مواد درسی را با سرعت اینترنت بالاتری دانلود کنند و امیدواریم برای سال تحصیلی جدید مشکل محدودیت حجم دانلودها نیز برطرف شود.

کد خبر 519341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.