به محض برطرف شدن تحریم‌ها با بالاترین سطح تولید به بازار نفت برمی‌گردیم

وزیر نفت گفت: ثبات و پایداری امنیت انرژی در جهان مستلزم رویکردی غیرسیاسی به بازار نفت است. ایران آمادگی دارد که به محض برطرف شدن تحریم‌های یکجانبه آمریکا، با افزایش تولید نفت به بالاترین سطح ممکن اقدام کند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، جواد اوجی در نخستین حضورش در نشست اوپک پلاس تاکید کرد: آنچه که تولیدکنندگان نفت اوپک و غیراوپک را از ابتدای سال ٢٠١٧ تاکنون در کنار هم قرار داده است، تلاش برای برقراری و حفظ ثبات در بازار جهانی نفت از طریق همکاری است.

وی ادامه داد: ایران به‌عنوان یکی از اعضای مؤسس اوپک با وجود فشارهای وارده ناشی از تحریم‌های ظالمانه، همواره از اصل همکاری ائتلاف اوپک پلاس حمایت کرده و به اصول و اهداف این همکاری پایبند بوده است.

وزیر نفت تاکید کرد: حفظ و تداوم دستاوردهای بیانیه همکاری بر اساس شرایط حاکم بر بازار جهانی نفت به سود هر دو گروه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و همچنین اقتصاد جهان خواهد بود.

اوجی گفت: اوپک پلاس با وجود همه دشواری‌های دو سال گذشته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا توانسته است همچنان به اصول و اهداف مشترک خود پایبند باشند و به حرکت مشترک خود در مقابله با چالش‌ها بازار جهانی نفت ادامه دهند.

وی اظهار کرد: ثبات و پایداری امنیت انرژی در جهان مستلزم رویکردی غیرسیاسی به بازار نفت است. ایران آمادگی دارد که به محض برطرف شدن تحریم‌های یکجانبه آمریکا، با افزایش تولید نفت به بالاترین سطح ممکن در جهت جبران خسارت‌های فراوان اقدام کند.

اوجی گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران سبب شد ایران از تولید ۱.۸ میلیارد بشکه نفت و بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در آمد نفتی محروم شود. اعمال تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه از سوی آمریکا بر دو عضو مؤسس اوپک، در تعارض با اصول و مقررات حقوق بین‌الملل است.

وزیر نفت افزود: در دولت سیزدهم همانند گذشته به همکاری سازنده و حمایت مؤثر خود از اوپک و توافق بیانیه همکاری همسو با حفاظت از منافع جمعی کشورهای عضو ادامه خواهیم داد. به عنوان وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، تمامی تلاش خود را برای حفاظت از منافع تولیدکنندگان نفت اوپک و غیراوپک به کار خواهم بست.

کد خبر 519302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.