۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
از نمایشگاه اکسپو چه می‌دانید؟

نمایشگاه اکسپو دریچه‌ای برای نمایش گذشته، اکنون و آینده کشورها است تا در آن دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، علمی، پیشینه فرهنگی و دورنمای توسعه خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "اکسپو" مجموعه نمایشگاه‌هایی است که هر چند سال یک بار در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود؛ این رویداد از مهم‌ترین نمایشگاه‌های برگزار شده در جهان به حساب می‌آید. اکسپو دریچه‌ای است برای نمایش گذشته، اکنون و آینده کشورها تا از این طریق دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، علمی و پیشینه فرهنگی و دورنمای توسعه خود را به نمایش بگذارند.

میزبانی نمایشگاه اکسپو برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی شهرهای میزبان، توسعه داد و ستدها و همکاری‌های بین‌المللی بسیار کارساز خواهد بود؛ اکسپو ۲۰۲۰ در دبی برگزار می‌شود برای ایجاد زمینه مناسب حضور شرکت‌ها در این نمایشگاه معمولاً شرکت‌ها یا شخصیت‌های حقوقی به‌عنوان نماینده اکسپو در کشورهای مختلف فعالیت می‌کنند که در ایران شرکت گردشگری رویدادهای ناژین عهده‌دار این مسئولیت است. این رویداد بهانه‌ای شد تا با علی قاضی، مدیر شرکت گردشگری رویدادهای ناژین (مجری برگزاری تورهای نمایشگاه‌های جهانی) گفتگویی انجام دهیم که شرح آن را ادامه می‌خوانید:

دامنه فعالیت شرکت گردشگری ناژین چگونه است؟

شرکت گردشگری ناژین با برند ilikEvents و نزدیک به هشت سال سابقه فعالیت، وظیفه اطلاع رسانی رویدادهای بین‌المللی همچنین تسهیل حضور افراد برای شرکت در این رویدادها را عهده‌دار است.

متأسفانه طی یک سال و نیم گذشته به‌دلیل شیوع کرونا کسب و کار این شرکت آسیب دیده و فعالیتمان محدود شده است؛ خوشبختانه چند ماهی است در حال تلاش برای ترمیم این آسیب دیدگی به عنوان یک شرکت خلاق و در شرف دانش بنیان شدن در پارک علم و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ تهران مستقر هستیم.

محتوای نمایشگاه اکسپو چیست؟

نمایشگاه‌های اکسپو نمایشگاه‌های جهانی است که هر پنج سال یک بار در نقطه‌ای از دنیا برگزار می‌شود. کشورها تلاش می‌کنند بهترین فرصت‌ها و ارزش‌های خود را در طی شش ماه در معرض دید مخاطبان قرار دهند. در نمایشگاه اکسپو هر کشور فضایی را در اختیار دارد تا توانمندی خود را به مخاطب ارائه کند.

هر روز ٦٠ رویداد در اکسپو به معرض تماشا گذاشته می‌شود. رویدادهایی مانند پرفورمانس موسیقی رویدادهای جدید در اکسپو رونمایی می‌شود. بیش از٢٠٠ رستوران بین المللی در اکسپو تعریف شده‌اند که بازدید کنندگان می‌توانند غذاهای مختلف را بچشند.

از نظر نمایش معماری محدودیتی وجود ندارد و هر کشوری تلاش کرده ایده‌هایی که نتوانستند اجرا کنند را در اکسپو به نمایش گذارند بنابراین وقتی مخاطبان در اکسپو که قدم می‌زنند با فضای مختلفی از معماری روبرو می‌شوند.

تاریخچه نمایشگاه اکسپو چیست؟

برگزاری نمایشگاه‌های اکسپو از سال ١٨٥١ شروع شد و در انگلستان اولین دوره آن برگزار شد. در هر دوره این نمایشگاه محل عرضه اتفاقات جدیدی که دنیا به عنوان خلاقیت و نوآوری تجربه کرده است.

مزیت اکسپو ٢٠٢٠ برای ایرانی‌ها در چیست؟

بعد از گذشت ١٧٠ سال قرار است اکسپو در منطقه خاورمیانه و در کشور امارات (شهر دبی) برگزار شود. اکسپو به میزبانی امارات قرار بود سال ٢٠٢٠ برگزار شود ولی به‌خاطر شیوع کرونا برگزاری آن به سال ٢٠٢١ موکول شد اما عنوانش همچنان اکسپو٢٠٢٠ دبی است.

در گذشته معمولاً این نمایشگاه‌ها خیلی از کشور ما دور بودند به عنوان مثال اکسپو سال ٢٠١٥ در میلان ایتالیا و ٢٠١٠ در شانگهای برگزار شد همچنین قرار است سال ٢٠٢٥ در ژاپن برگزار شود. در نمایشگاه‌های قبلی با توجه به سختی ویزا ما از حضور در این نمایشگاه‌ها تا حدودی محروم بودیم ولی خوشبختانه این دوره در نزدیکی کشور ما برگزار می‌شود و هزینه‌های معقول تری را برای بازدیدکنندگان ایرانی خواهد داشت.

علت حضور ilikEvents در اکسپو٢٠٢٠ چیست؟

ilikEvents یک برند شناخته شده در حوزه معرفی رویدادهای بین‌المللی است. این شرکت به واسطه نوع فعالیتش توانسته در اکوسیستم نوآوری کشور به عنوان یک شرکت خلاق گردشگری خود را معرفی کند و از وبسایت شرکت روزانه سه تا چهار هزار بازدید انجام می‌شود. افرادی که قصد شرکت در نمایشگاه‌های مختلف دارند با مراجعه به وبسایت ilikEvents از اطلاعات و خدمات آن استفاده می‌کنند به واسطه این اتفاق ارتباطی بین مجموعه گردشگری ناژین و ilikEvents و اکسپو دبی برقرار شده است. شرکت گردشگری ناژین در حال حاضر به عنوان تنها نماینده رسمی فروش بلیط‌های اکسپو در ایران حضور دارد.

نحوه ثبت تقاضا برای شرکت در اکسپو چگونه است؟

متقاضیان با مراجعه به سایت اکسپو در بخش تیکتینگ می‌توانند لیست شرکت‌هایی که در این حوزه حضور دارند را ملاحظه کنند. با فیلتر کردن نام ایران این امکان وجود دارد ilikEvents و شرکت گردشگری ناژین را در لیست مشاهده کنید. بواسطه حضور شرکت ناژین در پارک علم و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ هماهنگی صورت گرفت که اعزام‌هایی برای شرکت‌های دانش بنیان و خلاق به این نمایشگاه داشته باشیم. حمایت دانشگاه علم و فرهنگ در راستای تجاری سازی شرکت گردشگری ناژین منجر شد این شرکت به عنوان مجری تسهیل حضور دانشگاه‌ها و شرکت‌هایی دانش بنیان در اکسپو ۲۰۲۰ باشد.

هزینه شرکت در اکسپو ۲۰۲۰ چقدر است؟

با ایرلاین‌ها و هتل‌های مختلف مذاکراتی انجام دادیم و پکیج‌هایی طراحی شده که شرکت کننده ها بتوانند برای مدت متفاوت (سه شب و چهار روز یا چهار شب و پنج روز) از این نمایشگاه بزرگ دیدن کنند با توجه به اینکه نمایشگاه اکسپو یک نمایشگاه جهانی است و هر حوزه امکان حضور در آن را دارد یک جدول زمان بندی وجود دارد که اگر شرکت‌ها تمایل به بازدید از این نمایشگاه را داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم ان را مطالعه کنند.

به متقاضیان توصیه می‌کنیم طبق برنامه زمان‌بندی فعالیت کنند تا بتوانند در زمان برگزاری این رویداد همتایان خارجی بیشتری را ملاقات کنند و از فرصت‌ها بیشتر استفاده کنند. با توجه به تغییرات قیمت دلار هزینه اعزام هیئت‌ها با اکسپو ۲۰۲۰ متغیر است.

حدود قیمت پیش بینی شده برای حضور در اکسپو ۲۰۲۰ دبی بین ١٥ تا ١٦ میلیون تومان است که این هزینه شامل بلیط رفت و برگشت، هتل، ویزا، ترانسفرها (فرودگاهی و روزانه به نمایشگاه)، کارت‌های ورودی به نمایشگاه و برقراری ملاقات با B2B همتایان تجاری می‌شود.

با توجه به تغییرات در بدنه دولت همچنان تصمیمات نهایی در خصوص میزان حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خلاق برای حضور در این رویداد بین‌المللی به صورت قطعی مشخص نیست. پیش بینی می‌شود با توجه به جلساتی که مدیران دانشگاه علوم و فرهنگ و پارک علم و فناوری داشتند حمایت‌هایی از شرکت‌های دانش بنیان از طرف معاونت علمی رئیس جمهوری و صندوق رشد و شکوفایی صورت پذیرد.

کد خبر 519224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.