استقبال پرشور از بانوی طلایی خوزستان در پارالمپیک توکیو

بانوی خوزستانی پس از کسب مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته پرتاب نیزه در فرودگاه اهواز مورد استقبال مسئولان استانی و مردم قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، مراسم استقبال از هاشمیه متقیان‌معاوی تنها بانوی کاروان پا را دو و میدانی ایران در پارالمپیک توکیو، امروز (جمعه) با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، مجتبی یوسفی نماینده اهواز، معاون توسعه ورزش و معاون بانوان اداره‌کل ورزش و مدیرعامل باشگاه ملی‌حفاری در فرودگاه اهواز برگزار شد. هاشمیه متقیان معاوی صاحب مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ و زهرا کرم‌زاده مربی او با استقبال پرشور مردم و مسئولان وارد سالن فرودگاه اهواز شدند و با اهدای گل و حلقه گل، مورد استقبال قرار گرفتند.

متقیان معاوی چند روز پیش در پرتاب نیزه کلاس ادغامی F۵۵ و F۵۶ با ثبت رکورد ۲۴ متر و ۵۰ سانتی متر به نشان طلا در بخش بانوان رسید و رکورد جهان در این رشته را نیز ارتقا بخشید. وی تنها بانوی کاروان دو و میدانی ایران است که موفق شد اولین مدال طلای تاریخ ورزش بانوان ایران در این رشته در پارالمپیک را نیز به دست آورد. این ورزشکار که کارنامه درخشانی دارد، پیش از این نیز برای ۲ بار سهمیه پارالمپیک را کسب کرده بود.

همچنین به ۲ مدال نقره پرتاب دیسک و نیزه بازی‌های پاراآسیایی، ۲ مدال طلای دیسک و نیزه مسابقات آسیایی امارات، مدال نقره پرتاب نیزه ۲۰۱۷ جهان، مدال طلای پرتاب دیسک و نقره پرتاب نیزه پاراآسیایی جاکارتا و مدال نقره پرتاب نیزه ۲۰۱۹ جهان دست پیدا کرده بود.

مجتبی یوسفی، نماینده اهواز در گفت‌وگو با هاشمیه متقیان معاوی، گفت: به برکت عزت‌آفرینی شما قول یک زمین چمن مصنوعی در ملاشیه را به شما می‌دهم. من قولی نمی‌دهم که عملی نشود.

ابراهیم نصیری معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان با تبریک این مدال‌آوری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مدال خانم متقیان معاوی توانست بارقه‌هایی از توانمندی و شایستگی‌های دختران خوزستان را به نمایش بگذارد. پیش از این‌که ورزشکاران پارالمپیکی و المپیکی خوزستان راهی این رقابت‌ها شوند، مبلغ ۳۰ میلیون تومان در مراسم بدرقه به این عزیزان تقدیم کردیم و بعد از آن هم در جلسه‌ای که مجدداً با این ورزشکاران داشتیم، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان قول جایزه به آن‌ها در صورت مدال‌آوری داد که امیدواریم در اسرع وقت نیز جایزه خانم متقیان معاوی و آقای پاپی را تقدیم کنیم.

البته هنوز کار ورزشکاران ما در پارالمپیک توکیو تمام نشده است. به گزارش ایسنا، امان‌الله پاپی، دیگر ورزشکار خوزستان عضو تیم‌ملی پا را دو و میدانی که در پرتاب نیزه پارالمپیک توکیو موفق به کسب نشان نقره شد، روز گذشته (پنجشنبه) وارد خوزستان شد که در شهر اندیمشک مورد استقبال مسئولان این شهر قرار گرفت.

منبع: ایسنا

کد خبر 519205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.