سدهای ماهیگیری غیرمجاز از رودخانه آستارا جمع‌آوری شد

معاون خدمات شهری شهردار آستارا از جمع آوری سدهای غیر مجاز ماهیگیری (کلهام) تعبیه شده در رودخانه مرداب این شهر با هدف جلوگیری از بالا نیامدن سطح رودخانه ها هنگام بارندگی خبر داد.

شایان ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تعدادی از صیادان با تعبیه سدهای کوچک (کله‌ام) در عرض رودخانه مرداب به صید غیرمجاز ماهی‌ها اقدام کرده بودند که در هفته جاری توسط نیروهای خدمات شهری شهرداری، جمع‌آوری و مسیر رودخانه‌ها پاکسازی و بازگشایی شد.

وی افزود: سد کله‌ام با چوب یا نی و تور ساخته می‌شود در انتهای آن قفسی تعبیه شده و با قرار دادن آن در عرض رودخانه، ماهی‌ها هنگام مهاجرت به بالادست رودخانه در آن گرفتار می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری آستارا ادامه داد: این روش صید از قدیم در رودخانه‌های شهرستان آستارا و سایر نقاط استان گیلان به صورت سنتی رواج داشته و صیادان باید از انجام آن خودداری کنند، زیرا باعث کاهش زادآوری و نسل کشی ماهی‌ها، آلودگی، آب بندان و سریز شدن آب رودخانه‌ها در هنگام بارندگی‌های شدید به داخل معابر شهری می‌شود.

وی افزود: در این طرح بخشی از پوشش گیاهی حاشیه رودخانه مرداب نیز توسط نیروی خدمات شهری و فضای سبز پاکسازی شد. و مابقی گیاهان مزاحم نیز طی چند روز آینده جمع‌آوری خواهد.

ناصری تصریح کرد: عملیات لایروبی انهار و رودخانه‌های آستارا به منظور پیشگیری از بالا آمدن سطح آب و آب‌گرفتگی معابر در بارش‌های پاییزی از امروز با بکارگیری بیل زنجیری بازو بلند از رودخانه مرداب در خیابان شهید رستمیان آغاز شده و در هفته آینده تا محل سرریزشدن این رودخانه به دریا تداوم خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا در حال حاضر با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 519137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.