سقوط مینی بوس به دره در پلنگان ۱۶ کشته بر جای گذاشت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: امدادگران هلال‌احمر با اعزام به محل حادثه‌مرگبار سقوط مینی بوس به دره در محور پلنگان به کامیاران نسبت به رهاسازی ۱۶ فوتی و امداد به ۱۰ مصدوم اقدام کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، پیام جلالی، مدیرعامل این جمعیت درباره این حادثه گفت: پس از اعلام وقوع سانحه توسط اورژانس ۱۱۵ با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر در ساعت ۱۱ روز پنجشنبه ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۰ و درخواست پشتیبانی عملیات از جمعیت هلال احمر؛ بلافاصله پنج تیم امداد و نجات هلال احمر شهرستان‌های کامیاران و سروآباد شامل سه آمبولانس، دو خودرو کمک دار و یک خودرو مجهز به ست امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند و با همکاری دیگر عوامل امدادی نسبت به انتقال مصدومین حادثه به بیمارستان‌های کامیاران و سنندج اقدام کردند.

وی تصریح کرد: در این حادثه که در کیلومتر ۵۲ جاده پلنگان به ترین به وقوع پیوست متأسفانه همه سرنشینان یک دستگاه مینی‌بوس که از مریوان عازم منطقه بودند کشته شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: همه سرنشینان مینی‌بوس ساکن یکی از روستاهای مریوان بوده و متأسفانه در جاده پالنگان به این حادثه مرگبار دچار شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به بالا بودن تعداد افراد مصدوم همه امکانات خودرویی و تیم‌های موجود در شهرستان کامیاران شامل ۱۵ نفر نجاتگر به سر صحنه اعزام شده و به مصدومین کمک رسانی کردند.

جلالی اضافه کرد: پس از انتقال مصدومین به بیمارستان کامیاران به دلیل وخامت حالشان، یکی از مصدومین توسط آمبولانس جمعیت هلال احمر به سنندج منتقل شد.

کد خبر 519131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.