ترویج فرهنگ سبز در تورین ایتالیا با احداث مینی باغ شهری

مسئولان شهر تورین طرحی را برنامه‌ریزی کرده‌اند که بر اساس آن آگاهی جمعی در مورد گیاهان افزایش می‌یابد و در واقع آغازگری برای ترویج "فرهنگ سبز" در شهر می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برگزارکنندگان این پروژه ایتالیایی بر این عقیده‌اند که اگرچه مردم در سطح شهر از مزایای فضای سبز شهری مانند گیاهان و درختان آگاه هستند، اما این دانش برای آن‌ها هنوز مفهومی انتزاعی است. به همین دلیل از سوم تا پنجم سپتامبر یک میدان سبز موقت در شهر تورین برپا می‌شود که به ساکنان نشان می‌دهد گیاهان علاوه بر خاصیت زیبایی چه فوایدی می‌توانند برای شهر داشته باشند.

ترویج فرهنگ سبز در تورین ایتالیا با احداث مینی باغ شهری

باغبانی باید بیش از یک سرگرمی باشد؛ یک ذهنیت جدید شهری

این میدان سبز با حمایت شهرداری تورین و وزارت کشاورزی، غذا و جنگلداری ایتالیا برپا می‌شود. اهداف اجرای پروژه "فرهنگ سبز" نشان دادن این حقیقت است که چگونه می‌توان جذابیت گیاهان را با عملکرد آنها در زمینه حفظ آب‌های زیرزمینی و تأثیرات آن بر تغییرات آب و هوایی به تصویر کشید.

این پارک موقت که به طور خاص توسط یک طراح جنگل حرفه‌ای ایجاد شده است شامل یک مینی باغ بارانی و باغچه گل متخلخل قابل قابل نفوذ است که می‌تواند آب باران اضافی را جذب کرده و به طور موقت ذخیره کند.

از جمله مفاهیمی که قرار است در این پارک موقت به مردم نمایش داده شود کاشت درختان و گل‌های پایدار از نظر مصرف آب است؛ این رویکرد به دنبال مقاوم سازی فضای سبز شهر در برابر تغییرات آب و هوایی است.

قرار است پس از پایان رویداد، پارک موقت به شهرداری تورین اهدا می‌شود.

ترویج فرهنگ سبز در تورین ایتالیا با احداث مینی باغ شهری

کد خبر 519036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.