انتقاد شهردار سرخرود به خروج شهرک خانه دریا از محدوده شهری

شهردار سرخرود از خروج شهرک خانه دریا از محدوده شهری انتقاد کرد.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن کبودفیروزجایی امروز (پنجشنبه) در جلسه پیگیری امور شهری و اداری که با حضور نماینده مردم محمودآباد و نور در شهرداری سرخرود برگزار شد، با بیان اینکه موضوع ارتقای درجه شهرداری مهم و بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در مبحث نفوس و مسکن و میزان جمعیت متأسفانه به دلیل تطابق نداشتن درجه شهرداری، امکان ارائه خدمات در شأن شهروندان وجود ندارد به همین جهت خلأ محسوسی در این زمینه وجود دارد که نیاز به پیگیری ویژه از طریق مبادی ذیصلاح بالادستی وجود دارد.

وی با اشاره به خروج شهرک خانه دریا از محدوده شهری، افزود: متأسفانه به دلایل نامعلومی این شهرک به صورت حفره‌ای از طرح جامع خارج شده و با وجود تداوم خدمات از سوی شهرداری، هیچ‌گونه منافعی برای شهر حاصل نمی‌شود.

شهردار سرخرود با تاکید بر اینکه این پیگیری به طرح یکی از دغدغه‌های مهم شهرداری، اعضای شورا و البته شهروندان است، گفت: همراهی نماینده شهرستان در پیگیری رفع نواقص طرح جامع شهری در مبادی ذیربط بسیار با اهمیت خواهد بود.

وی تصویب نشدن نهایی طرح خیابان ۲۰ متری ساحلی سلامت شهر سرخ رود توسط مراجع مربوطه را چالش برانگیز عنوان و مطرح کرد: از ابتدای آغاز تهیه طرح و عملیات اجرایی مقدماتی، برآورد هزینه اجرای طرح انجام، اما متأسفانه تأیید نداشتن نهایی طرح، این عملیات اجرایی را از لحاظ مالی و زمانبندی دچار چالش اساسی شده است.

کبودفیروزجایی از اتمام طرح شهر پایلوت بهسازی و قرارگیری در مرحله نهایی و ابلاغ خبر داد و بیان کرد: این مهم تاییدیه نهایی را اخذ کرده و پس از ابلاغ به شهرداری به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی با بیان این که در خصوص خارج کردن ۱۷ هکتار اراضی موسوم به چاکه پیگیری و اهتمام ویژه شهرداری و شورای اسلامی انجام شد، افزود: رایزنی‌های نهایی در راستای خروج اراضی ۱۷ هکتاری چاکه واقع در کمربندی سرخ رود از حریم رودخانه هراز از طریق اداره کل آب منطقه‌ای با ورود جدی نماینده انجام پذیرفته که در حال حاضر در مرحله تأیید نهایی قرار دارد که بزودی این مهم نیز با پیگیری ویژه نماینده به سرانجام می‌رسد.

کد خبر 518976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.