مهدی تارتار بازیکنان مدنظر را حساب شده جذب کرده است/ اتفاقات تلخ گذشته فراموش می‌شود

کاپیتان سال‌های دور ذوب آهن این بار قصد دارد در قامت یک مربی به تیمش کمک کند. کادر فنی جدید هم می‌تواند از تجربیات وی برای موفقیت سبزپوشان در لیگ بیست و یکم استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "محمد صلصالی" بازیکن اسبق ذوب‌آهن روز سه‌شنبه به عنوان دستیار بومی "مهدی تارتار" برای حضور روی نیمکت گاندوها انتخاب شد. کاپیتان سال‌های دور ذوب آهن این بار قصد دارد در قامت یک مربی به تیمش کمک کند. کادر فنی جدید هم می‌تواند از تجربیات وی برای موفقیت سبزپوشان در لیگ بیست و یکم استفاده کند.

حضور صلصالی در کنار مهدی تارتار بهانه‌ای شد تا با وی به گفت و گو بپردازیم که در ادامه می‌خوانید:

به نظر می‌رسد نیاز بود نسل گذشته ذوب‌آهن به نیمکت این تیم اضافه شود، شاید برای همین به عنوان یکی از دستیاران بومی مهدی تارتار از سوی او انتخاب شدید؛ نظر خودتان در این باره چیست؟

از آقای تارتار و باشگاه که به من اعتماد داشتند تشکر می‌کنم. در زمان بازی هم سال‌ها برای این تیم زحمت کشیدم. به ذوب آهن مدیونم و حالا تمام تلاشم را می‌کنم تا در قامت یک مربی بتوانم مؤثر باشم.

سال‌های گذشته گاندوها سختی زیادی کشیدند. فکر می‌کنید در لیگ آینده بتوانید روزهای تلخ را فراموش کنید؟

ذوب آهن حدود دو سال است شرایط خوبی را تجربه نکرد. اتفاقات این دو سال در شأن نام ذوب‌آهن نبود. دو سال پیش مربی خارجی و سپس آقای منصوریان آمدند. در آن فصل در مجموع باشگاه چهار سرمربی تغییر داد در حالی که نباید آن اتفاقات می‌افتاد. فصل پیش نیز اشتباهاتی از سوی کادر مدیریتی سابق باشگاه اتفاق افتاد و در حالی که "رحمان رضایی" سابقه درخشانی در دوران فوتبالی دارد، اما به نظر من باید تجربیات بیشتری کسب می‌کرد و به نیمکت تیم ذوب‌آهن می‌رسید. بعد از رحمان رضایی، "مجتبی حسینی" هم با آنکه مربی با دانشی است و برای ذوب آهن زحمت کشیده است نتوانست نتایج مطلوب کسب کند. حالا دیگر گذشته‌ها گذشته و شرایط دست به دست یکدیگر داده تا آقای تارتار به نیمکت ذوب‌آهن بیاید و امیدوارم بتوانیم در کنار هم نتایج خوبی کسب کنیم.

آیا آشنایی گذشته با مهدی تارتار یکی از دلایل انتخاب شما بود؟

من حدود ۱۸ یا ۱۹ سال پیش با مهدی تارتار در ابومسلم همبازی بوده‌ام. رابطه خوبی با او داشتم و در طی این سال‌ها کمک‌های زیادی از او گرفته‌ام تا اینکه امسال به ذوب‌آهن آمد، لطف داشت و نام من را برای حضور روی نیمکت انتخاب کرد. انشاالله بتوانم به ذوب آهن کمک کنم. واقعاً جای ذوب‌آهن اینجا نیست. امیدوارم با کمک هواداران تیم بتوانیم تیم را به شرایط آرمانی برسانیم. یکی دو فصل است هواداران حسابی اذیت شده‌اند و حالا وقت آن رسیده که روزهای تلخ گذشته فراموش شود.

در خصوص خریدهای تیم در نقل و انتقالات صحبت کنید. فکر می‌کنید حضور آنها می‌تواند برای ذوب آهن مؤثر باشد؟

هر بازیکنی که به ذوب‌آهن اضافه می‌شود با نظر سرمربی است. باید دید تفکرات مهدی تارتار چگونه است و چه هدفی دارد. در اصل چه انتظاراتی از بازیکنان جذب شده وجود دارد. در حال حاضر نمی‌توان در خصوص بازیکنان نظر داد، اما بر اساس شناختی که از آقای تارتار دارم می‌دانم کاملاً حساب شده بازیکنان مدنظرش را جذب کرده است؛ البته در خصوص بازیکنان هم باید این را اضافه کنم که هیچ موقع تیم ذوب‌آهن روی عملکرد یک یا دو ستاره نبوده بلکه برعکس، محلی برای بازیکن‌سازی بوده و استعدادهای خوبی به فوتبال معرفی کرده است. ناگفته نماند باید به بودجه باشگاه برای تیم‌داری نیز توجه کرد و به نظر می‌رسد جذب بازیکن همگی تحت تأثیر موارد فوق بوده است.

با توجه به اینکه در تیم‌های پایه ذوب‌آهن نیز کار کرده‌اید، آیا از تیم‌های رده‌های پایین‌تر آن نیز نفرات مستعد به تیم بزرگسالان اضافه می‌شود؟

روز گذشته تیم‌های امید و جوانان با یکدیگر دیدار کردند و نفرات برتر زیر نظر کادر فنی انتخاب خواهند شد تا بتوانیم از بازیکنان مستعد رده‌های پایه که باشگاه آنها را پرورش می‌دهد، استفاده کنیم. البته امیدوارم آنها در سطح بزرگسالان باشند و بتوانند به تیم کمک کنند.

و اما حرف آخر..

باید این را به فوتبال‌دوستان گویم که ما یک مجموعه هستیم. از بازیکنان و کادر فنی و هواداران گرفته تا کارگران کارخانه ذوب‌آهن، همگی برای بالا بردن نام ذوب‌آهن تلاش می‌کنیم. از رسانه‌ها هم درخواست دارم یار و یاور تیم‌مان باشند. در اصفهان ذوب‌آهن و سپاهان دو باشگاهی است که نیاز به حمایت همه جانبه رسانه‌ها و هواداران دارد. انشاالله که برای هردو تیم در لیگ آینده بهترین اتفاقات رقم بخورد.

گفت و گو از: امیر شمس _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 518866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.