ضرر و زیان‌های یووه در پس انتقال رونالدو

جدایی ستاره پرتغالی از باشگاه یوونتوس ضررها و منافع اقتصادی متعددی برای باشگاه متمول ایتالیایی به همراه داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال ایتالیا، باشگاه یوونتوس بالاخره موفق شد کریستیانو رونالدو را به باشگاه منچستریونایتد بفروشد تا سود مناسبی از منظر مالی داشته باشد و کمی از بحران اقتصادی خود خارج شود.

یوونتوس که به دلیل دستمزد بالای رونالدو، قادر نبود فعالیت زیادی در نقل و انتقالات انجام دهد و حتی در بحث مذاکرات برای تمدید قرارداد نیز دچار مشکل شده بود، موفق شد شرایط خروج این بازیکن از تورین را مهیا کند. با وجود فروش کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد با ضرر ۱۴ میلیون یورویی، یوونتوس ۵۲.۳۳۲ میلیون یورو از این پنجره نقل و انتقالات به دست آورده که البته این هزینه شامل سود عدم پرداخت دستمزد به رونالدو نیز می‌شود.

بر اساس محاسبات کالچو فینانتزا درباره دستمزد و هزینه انتقال پرداخت شده توسط باشگاه‌های سری آ ایتالیا، بیانکونری در مقایسه با تابستان گذشته ۵۲.۳۳۲ میلیون یورو سود کلی به دست آورد. این در حالی است که بدون در نظر گرفتن دستمزدها، سود یوونتوس تنها ۲۴.۵ میلیون یورو خواهد بود.

بخش بزرگی از سود به دست آمده برای یووه به این دلیل است که فروش رونالدو به منچستریونایتد با مبلغ ۱۵ میلیون یورو بعلاوه پاداش تا ۸ میلیون یورو، خسارت خالص ۱۱۷ میلیون یورو را برای انتقال از رئال مادرید در سال ۲۰۱۸ ایجاد می‌کند. سران باشگاه یوونتوس امیدوار بودند که حداقل ۲۹ میلیون یورو برای رونالدو دریافت کرده تا تراز مالی خود را به عدد صفر کاملاً نزدیک کنند، با این حال رقم پیشنهادی منچستری‌ها کمی تفاوت داشت و به همین دلیل یووه سطح تراز منفی ۱۴ میلیونی به کار خود پایان داد.

با این وجود، باشگاه ۵۷.۳۵۰ میلیون یورو ناخالص دستمزد را برای سال باقی مانده قرارداد خود پس‌انداز می‌کند که می‌تواند کمک زیادی از لحاظ مالی به این باشگاه کند همچنین یووه کریستیان رومرو را با پیشنهاد ۱۶ میلیون یورویی که قبلاً توافق شده بود به آتالانتا فروخت و تنها ۱.۲۶۴ میلیون یورو ضرر کرد.

به طور کلی، می‌توان گفت که پنجره طی شده برای بیانکونری رویایی به‌دست نیامده است. با این وجود، فروش رونالدو و درآمدزایی از این طریق به همراه ذخیره دستمزد این بازیکن می‌تواند اتفاق مثبتی برای سیاه و سفید پوشان باشد تا بتوانند برای پنجره‌های بعدی با دست بازتر پا به مذاکرات بگذارند.

کد خبر 518850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.