مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده هند

هندوستان از جمله کشورهای جهان با رسوم جالب و جاذبه‌های گردشگری متعدد است که هر سال جمعیت زیادی از جهانگردان را به سمت خود دعوت می‌کند؛ مقاصد زیادی در این کشور وجود دارد که علیرغم جذابیت خاص خود از نگاه بسیاری از گردشگران پنهان مانده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هندوستان سرزمینی بسیار پهناور به حساب می‌آید که در گوشه و کنار خود جاذبه‌ای شگفت‌انگیز را در بر گرفته است. بعضی مقاصد گردشگری آن به حدی از محبوبیت در میان جهانگردان دست یافته است که افراد را به محض رسیدن به کشور به سمت خود فرامی‌خواند و مانع از حضور آن‌ها در سایر نقاط کشور می‌شود. از مهم‌ترین جاذبه‌های هند که هر ساله میزبان بیشترین گردشگر است می‌توان به بنای باشکوه تاج‌محل، شهر اودی‌پور با دریاچه‌ها و قصرهای اعجاب‌انگیز خود، منطقه رازآلود همپی در ایالت کارناتاکا، غارهای باستانی آجانتا و الورا در شمال ایالت مهاراشترا، شهر مذهبی وارناسی با آئین دینی متفاوت خود و ساحل گوا اشاره کرد اما در این بین، جاذبه‌های متعددی نیز وجود دارد که از دید گردشگران بسیاری پنهان مانده و در صورت شهرت می‌تواند فصل جدیدی از رونق گردشگری را برای هند به ارمغان آورد. در ادامه به معرفی جاذبه‌های کمتر شناخته شده و در عین حال، شگفت‌انگیز هند پرداخته می‌شود:

دره گریز، کشمیر

چشم‌اندازهای واقعی، آب و هوای خنک و صدای آرامش‌بخش آب رودخانه از مهم‌ترین ویژگی‌های دره گریز در بخش باندی پوره، واقع در کشمیر محسوب می‌شود که زندگی را برای ساکنان منطقه بسیار لذت‌بخش کرده است. زمین‌های کشاورزی بیشمار با حضور گله‌های گوسفند و چوپان‌های که به طور پیوسته در حال نواختن نی هستند جذابیت منطقه را دو چندان کرده و اخیراً به روانه شدن سیل عظیم گردشگران به سمت دره منجر شده است. دریاچه Wular و آرامگاه پیربابا از محبوب‌ترین جاذبه‌های این منطقه مسکونی به شمار می‌رود و ماه‌های مه تا سپتامبر به عنوان بهترین زمان برای سفر به آن شناخته شده است.

صومعه Phugtal Gompa، جامو و کشمیر

صومعه Phugtal Gompa در ایلات پیشین هندی جامو و کشمیر یکی از دورترین عبادتگاه‌های آسیایی به شمار می‌رود که با زیبایی تمام خود روی کوه زانسکار قد علم کرده است. گردشگران به هنگام حضور در این منطقه زیبا بر فراز کوه‌های بلند اطراف به چشم‌اندازهای زیبای رودخانه تساراپ اشراف کامل دارند ضمن اینکه می‌توانند همزمان از نمای بالای صومعه دیدن کنند. جالب است بدانید که هیچ جاده‌ای به سمت Phugtal Gompa ختم نمی‌شود و در نتیجه بازدید کنندگان چاره‌ای جز پیمودن مسیرهای طولانی و کوهنوردی برای رسیدن به مقصد را ندارند.

منطقه Chopta، اوتاراکند

منطقه Chopta بدون شک یکی از زیباترین جاذبه‌های هند به شمار می‌رود که البته از نگاه بسیاری از گردشگران پنهان مانده است. زیبایی افسونگر رشته کوه‌های هیمالیا، کوه‌های پوشیده در برف و مسیرهای جنگلی خیلی طولانی از Chopta جاذبه‌ای ایجاد کرده است که بازدید از آن گردشگران را به تکرار سفر خود سوق می‌دهد. سکونت مردمی بسیار خونگرم، چمن‌های سبز و جوی آرام بر جذابیت هر چه بیشتر منطقه افزوده و اخیراً آن را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری هند تبدیل کرده است.

دهکده Mawlynnong، مگالایا

دهکده Mawlynnong واقع در شمال شرق هند و در ایالت مگالایا به عنوان پاک‌ترین روستای آسیا شناخته شده با این حال از جاذبه‌های کمتر دیده شده کشور هند محسوب می‌شود. این سکونتگاه در کنار زیبایی چشم‌نواز خود، مظهر پاکی و هماهنگی به شمار می‌رود و همین ویژگی‌ها طی چند سال اخیر به جذب گردشگران در آن کمک زیادی کرده است. جاده‌هایی که با ظرافت و دقت تمام طراحی شده است، خیابان‌های سنگفرش شده و خانه‌های پراکنده از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد دهکده Mawlynnong به حساب می‌آید که آن را از سایر مناطق روستایی قاره متمایز کرده است.

سانداکفو، دارجلینگ

اصطلاح سانداکفو به گیاهانی سمی با ارتفاع بلند اشاره دارد. به دلیل وفور این گیاه در یکی از مناطق کوهستانی هند واقع در حومه‌های شهر دارجلینگ، همین عنوان را به این منطقه نسبت داده‌اند. سانداکفو یکی از خطرناک‌ترین جاذبه‌های هندوستان به حساب می‌آید که در ارتفاعات سه هزار و ۳۳۶ متری سطح زمین واقع شده است. ماه‌های آوریل تا مه و اکتبر بهترین زمان‌ها برای بازدید از این منطقه اعجاب‌برانگیز است که با وجود ظاهر هولناک خود، هر ساله جمعیت زیادی از گردشگران را به محض ورود به هندوستان، جذب خود می‌کند.

کد خبر 518772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.