۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
جدیدترین اخبار از کرونای "مو"

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که در حال بررسی گونه جدید ویروس کرونا به نام مو "Mu" است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همه ویروس‌ها از جمله SARS-CoV-2 که باعث بروز بیماری کووید -۱۹ می‌شود با گذر زمان جهش می‌یابد. اکثر جهش‌ها باعث تغییر خواص ویروس‌ها نمی‌شود اما جهش‌های خاص می‌تواند بر خواص ویروس تأثیر بگذارد و سهولت انتشار، شدت بیماری و مقاومت آن در برابر واکسن‌ها، داروها و سایر اقدامات متقابل را تغییر دهد.

گونه جدید ویروس کرونا که مو "Mu" نام دارد برای نخستین بار در ماه ژانویه در کلمبیا شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که نام علمی گونه مو "B.1.612" است به نظر می‌رسد که این گونه در برابر واکسن‌ها مقاوم است اما لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری بشود.

گونه مو (Mu) ویروس کرونا پس از شناسایی در کلمبیا، در سایر کشورهای آمریکای جنوبی و اروپا مشاهده شده است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که شیوع جهانی گونه جدید ویروس کرونا در بین موارد متوالی کمتر از ۰.۱ درصد و در کلمبیا ۳۹ درصد است. نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد ظهور جهش‌های جدید ویروس کرونا وجود دارد زیرا عفونت در سطح جهانی در حال افزایش است و نوع بسیار قابل انتقال دلتا به ویژه در میان افراد واکسینه نشده رو به رشد است.

کد خبر 518768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.