محمد سلیمانی از وزیر ارتباطات کابینه احمدی‌نژاد تا قائم مقام وزیر علوم در دولت رئیسی

محمد سلیمانی روز گذشته توسط محمدعلی زلفی گل به عنوان قائم مقام وزیر علوم معرفی شد؛ وی که سابقه وزیر ارتباطات دولت احمدی نژاد را در کارنامه خود دارد و یکی از حامیان اصلی طرح «اینترنت ملی» در زمان تصدی وزارت ارتباطات بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی محمد سلیمانی را به سمت قائم مقام وزیر و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه این وزارتخانه منصوب کرد. بدر ادامه با قائم مقام وزیر علوم «محمد سلیمانی»، سوابق تحصیلی و سوابق کاری وی بیشتر آشنا خواهید شد:

بیوگرافی محمد سلیمانی؛ قائم مقام وزیر علوم

محمد سلیمانی متولد ۱۳۳۳ در شهرستان خشت کازرون، متأهل و دارای چهار فرزند است. سلیمانی از اعضای جبهه پایداری است و دکترای مخابرات دارد. محمد سلیمانی در سال ۱۳۵۷ لیسانس خود را در رشته مهندسی برق و الکترونیک با کسب رتبه ممتاز از دانشگاه شیراز کسب کرد؛ سپس برای ادامه تحصیلات راهی اروپا شد و فوق لیسانس خود را در سال ۱۳۵۹ و مدرک دکترای تحصیلی خود را در سال ۱۳۶۱ از دانشگاه پیرو ماری کوری پاریس مدرسه عالی برق SUPELEC فرانسه در رشته مخابرات با گرایش بسامد بالا دریافت کرد. سلیمانی مدتی معاون دانشگاه علم و صنعت بوده است.

سوابق اجرایی محمد سلیمانی؛ قائم مقام وزیر علوم

محمد سلیمانی در کابینه اول احمدی نژاد وزیر ارتباطات و فناوری بود. پایان کار این وزیر با پایان کار کابینه اول احمدی نژاد -دوازدهم شهریور ۱۳۸۸- مصادف بود. سلیمانی در سابقه کاری خود، معاونت‎ دانشجویی وزارت‎ فرهنگ‎ و آموزش‎ عالی‎، ریاست‎ سازمان‎ پژوهش‌های علمی‎ و صنعتی‎، معاون پژوهشی‎‎ دانشگاه‎ علم‎ و صنعت، ریاست‎‎ مرکز تحقیقات عالی‎ الکترونیک‎ در صنایع‎ الکترونیک ایران و مدیریت صنعت‎ سامانه‎‌های‎ فضایی‎ صنایع‎ مخابرات ایران را بر عهده داشته است.

فعالیت‌های علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محمد سلیمانی؛ قائم مقام وزیر علوم

سلیمانی در فعالیت‌های علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی سابقه تدریس و سرپرستی فعالیت‌های علمی پژوهشی در زمینه مخابرات در دانشگاه علم و صنعت داشته است بالغ بر ١٠٢ مقاله علمی و ٧٢ طرح کارشناسی، ارشد و دکترا، مشارکت فعال در طرح‌های مهم همچون طراحی و ساخت ماهواره کوچک و ماهواره زهره و طرح‌های پوشش راداری ارائه داده است.

سلیمانی ١٤ عنوان کتاب را تألیف و ترجمه کرده است و هشت متن پایه درسی از وی چاپ شده است همچنین وی به عنوان پژوهشگر نمونه دانشگاه علم و صنعت در سال ١٣٨٨ و به عنوان پژوهشگر نمونه جشنواره سلمان فارسی برگزیده شد. گفتنی است سلیمانی مانند سایر افراد فهرست اصولگرایان موفق به اخذ آرای کافی مردم تهران در انتخابات مجلس دهم نشد.

مدارک تحصیلی محمد سلیمانی؛ قائم مقام وزیر علوم

سلیمانی کارشناسی خود را از دانشگاه شیراز دریافت کرده است مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه پیر و ماری‌کوری، پاریس و دکترا خود را در رشته مخابرات ( الکترونیک فرکانس بالا) از دانشگاه پیر و ماری‌کوری مدرسه عالی برق SUPELEC فرانسه اخذ کرده است.

کد خبر 518670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.