پنجشنبه هم مراکز واکسیناسیون در اصفهان تعطیل است/روز جمعه واکسن می‌رسد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تحویل واکسن به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز جمعه انجام خواهد شد و به احتمال قوی شهرستان اصفهان روز پنجشنبه نیز تزریق واکسن ندارد و افراد اصلاً بدون دریافت پیامک برای تزریق واکسن مراجعه نکنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طاهره چنگیز در گفت‌وگو با اخبار شبانگاهی شبکه اصفهان در خصوص تعطیلی مراکز واکسیناسیون و کمبود واکسن در اصفهان، اظهار کرد: سرعت تزریق واکسن در اصفهان خوب است و اگر واکسن موجود باشد، امکان تزریق روزانه ۵۰ هزار دوز واکسن در استان اصفهان را داریم.

وی ادامه داد: ۱۲۰ هزار دوز واکسن که روز جمعه به اصفهان تحویل داده شد، تا بعدازظهر یک‌شنبه مصرف و به گروه‌های هدف تزریق شد، در شهرستان‌های استان نیز تعداد کمی واکسن موجود است، ظرفیت واکسن متناسب با هر استان تحویل داده می‌شود، به محض تحویل واکسن کادر بهداشت آمادگی تزریق واکسن را دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به علت کمبود واکسن در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: امیدواریم از هفته آینده بر اساس صحبت‌هایی که انجام شده، مقدار قابل توجهی واکسن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار می‌گیرد تا بتوانیم عقب‌ماندگی این هفته را جبران کنیم.

وی در خصوص نوبت دهی برای تزریق واکسن در شرایط نبود واکسن، تصریح کرد: اولویت ما تزریق دوز دوم واکسن برای افرادی است که زمان تزریق دوز دوم آنها رسیده است، افراد بدون دریافت پیامک و نوبت دهی به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند، نحوه پیامک و اطلاع‌رسانی نیز ارتقا خواهد یافت تا مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد برطرف و بر اساس ظرفیت واقعی واکسن نوبت داده شود.

تأخیر ۱۵ روزه برای تزریق دوز دوم واکسن آسترازنکا اشکالی ندارد

چنگیز با اشاره به تأخیر بین دوز اول و دوم واکسن و عوارض آن، افزود: در خصوص افرادی که واکسن سینوفارم و برکت دریافت کردند، به شکل غیرقابل جبران بین دو دوز فاصله و تأخیر ایجاد نشده است، درباره واکسن آسترازنکا نیز به طور کلی دریافتی کشور کم است و اگر حدود ۱۵ روز تأخیر در خصوص تزریق دوز دوم ایجاد شود، مشکلی به وجود نمی‌آید، اما اگر این فاصله زمانی بیشتر شود، باید اقدامات جبرانی در این زمینه انجام شود که وزارت بهداشت پروتکل آن را هنوز اعلام نکرده است.

وی گفت: تحویل واکس به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز جمعه انجام خواهد شد و به احتمال قوی شهرستان اصفهان روز پنجشنبه نیز تزریق واکسن ندارد و افراد اصلاً بدون دریافت پیامک برای تزریق واکسن مراجعه نکنند.

کد خبر 518637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.