یک گونه جدید خفاش برای نخستین بار در خوزستان شناسایی شد

‌رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: گونه جدیدی از خانواده خفاش‌ها برای نخستین بار در استان خوزستان و دزفول کشف و ثبت شد.

به گزارش ایمنا، رضا قپانچی‌پور اظهار کرد: پیرو پایش و شناسایی حیات وحش منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب دزفول، محیطبان حسن بهداروندی همراه با همیار علاقه مند محیط زیست افشین موسی زاده موفق به شناسایی و ثبت گونه جدیدی خفاش با نام خفاش نعل اسبی کوچک شدند.

وی شناسایی گونه‌های حیات وحش در جهت اجرای برنامه حفاظتی را مهم دانست و افزود: اکوسیستم زنجیره‌ای به هم پیوسته با اولویت انسان بوده که حیات بشر همواره متاثر از آن است لذا حفاظت از حیات وحش به مثابه حفاظت از انسان‌ها خواهد بود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول اظهار کرد: گونه شناسایی شده که در استان خوزستان برای نخستین بار در شهرستان دزفول ثبت شده از زیر راسته خفاش‌های کوچک و خانواده نعل اسبی است که به دلیل شکل خاص پوزه آن با این نام خوانده می‌شود.

این گونه عمدتاً از پشه‌های ریز، بیدها، بال‌توری‌ها و قاب‌بالان تغذیه می‌کند و به دلیل مزاحمت، از بین رفتن زیستگاه‌های زیرزمینی، گسترش کشاورزی، چندپاره شدن زیستگاه و استفاده از آفت‌کش در زمین‌های کشاورزی جمعیت آنها در چند سال اخیر به شدت کاهش یافته است.

صید با روش‌های نامتعارف در دزفول ممنوع شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول هرگونه صید با روش‌های نامتعارف را ممنوع اعلام کرد و گفت: به منظور حفظ سلامت و بهداشت شهروندان به ویژه در شرایط فعلی همه گیری کرونا و برای پیشگیری از آلودگی منابع آب آشامیدنی شهرستان، هرگونه استفاده یا پراکنش عوامل آلاینده از جمله سم، لاشه حیوانات و پرندگان به عنوان طعمه براساس قوانین و مقررات ممنوع است.

وی افزود: این کار در زمره روش‌های نامتعارف و مخاطره آمیز و از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌شود لذا از شهروندان درخواست شده درصورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند و با شماره‌های تماس ۱۳-۴۲۴۴۸۴۱۰ و یا نزدیکترین ایستگاه محیطبانی تماس بگیرند.

منبع: ایرنا

کد خبر 518559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.