ممنوعیت استفاده از جلد پلاستیک برای کتاب‌ها در فنلاند

کتابخانه قدیمی شهر "رووانیمی" فنلاند در حمایت از فعالیت‌های محیط زیستی، کتاب‌های جدید خود را بدون جلد پلاستیکی سفارش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سال‌های اخیر، بحث‌های داغی پیرامون استفاده از پلاستیک و تأثیر آن بر محیط زیست شکل گرفته است. اکنون دیگر زباله‌های پلاستیکی رها شده در طبیعت تنها مشکل یک شهر و کشور نیست بلکه به مسئله‌ای جهانی تبدیل شده است به همین علت شهرهای سراسر جهان سخت در تلاش هستند تا استفاده از این ماده مضر را کاهش دهند.

در راستای سیاست حفظ محیط زیست فنلاند، کتابخانه قدیمی شهر " رووانیمی" استفاده از پلاستیک را به طور چشمگیری کاهش داده است و در اقدامی خلاقانه با حذف جلدهای پلاستیکی کتاب، در این راه پیش قدم شده است. با در نظر گرفتن این موضوع، رئیس بخش محیط زیست کتابخانه رووانیمی در این باره گفته است: "ما تصمیم گرفتیم به شیوه‌ای عمل کنیم که در آن بخش قابل توجهی از کتاب‌های جدید بدون جلد پلاستیک سفارش داده شود. اقدامی که این کتابخانه انجام داده است مثالی است از اقدامات دوستدار محیط زیستی که در نهایت توسعه پایدار زیستی را به همراه دارد. "

پیش از این نیز چندین کتابخانه در فنلاند جلدهای پلاستیکی کتاب‌ها را کنار گذاشته و مواد پایدارتری را جایگزین آنها کرده‌اند البته مسئولان کتابخانه شهر رووانیمی فعلاً ممنوعیت موقتی برای پلاستیک وضع کرده‌اند چرا که قصد دارند تأثیر این اقدام را بر طول عمر کتاب‌ها تحت بررسی قرار دهند و در صورت کسب نتایج مثبت، آن را به یک اقدام دائمی تبدیل کنند.

کتابخانه شهر رووانیمی یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های شهر است که در سال ۱۹۸۰ احداث شده است و تا امروز نیز چندین مرتبه شاهد عملیات نوسازی و بهسازی بوده که در نهایت، معماری دوستدار محیط زیستی امروز خود را به دست آورده است.

ممنوعیت استفاده از جلد پلاستیک برای کتاب‌ها در فنلاند

کد خبر 518550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.