بورس امروز سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

بازار در ابتدای کار با حجم عرضه بسیار زیاد کار خود را آغاز کرد، افزایش ۳۰۰ تومانی قیمت دلار آزاد نسبت به روز گذشته محرک بازگشت بازار از سطح حمایتی یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد بود و لذا انتظار می‌رود فردا شاخص کل مثبت باشد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ سه‌شنبه ۹ شهریورماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: بازار در ابتدای کار با حجم عرضه بسیار زیاد کار خود را آغاز کرد، افزایش ۳۰۰ تومانی قیمت دلار آزاد نسبت به روز گذشته محرک بازگشت بازار از سطح حمایتی یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد بود و لذا انتظار می‌رود فردا شاخص کل مثبت باشد.

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش ۲۷ هزار و ۸۱۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش هفت هزار و ۴۶۶ واحدی در سطح ۴۴۶ هزار و ۸۹۲ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار کاهش ۱.۸۲ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۱.۶۴ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۵۱ واحدی به سطح ۲۱ هزار و ۹۶۰ واحد رسید.

بورس امروز سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۲۰ هزار و ۷۴۹ و ۱۳۲ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۴ میلیارد ۲۲۷ میلیون و ۵ میلیارد ۳۱۵ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

شاخص کل بازار در سطح حمایتی بسیار مهمی قرار دارد و انتظار بازگشت از همین سطح مهم را داریم.

بورس امروز سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار مهم

برق کارخانجات سیمان از ابتدای مهر بدون محدودیت تأمین می‌شود، پیش بینی می‌شود این تغییر بر روند معاملات این گروه تأثیر مثبت داشته باشد.

برق کارخانجات سیمان که از اواسط تیرماه سال جاری طبق پروتکل تعریف شده، تأمین می‌شد، از ابتدای مهر ماه بدون محدودیت و به صورت کامل تأمین خواهد شد. در حال حاضر کارخانجات سیمان از ساعت ۲۴ تا ۱۰ صبح بدون محدودیت، برق دریافت می‌کنند. از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴ نیز بر اساس توافقی که با شرکت‌های برق منطقه‌ای یا شرکت‌های توزیع دارند؛ میزان مصرف را در روز تنظیم خواهند کرد. این روال تا پایان شهریور ادامه داشته و از ابتدای مهر ماه هیچ محدودیتی در تأمین برق کارخانجات سیمان وجود نخواهد داشت.

تغییر قیمت خودرو بعد از شهریورماه اعلام می‌شود

رئیس شورای رقابت: گفته است شش ماه از آخرین افزایش قیمت خودرو در اردیبهشت گذشته و در حال حاضر همان افزایش هشت درصدی روی محصولات اعمال شده است و تا پایان شهریور قیمت‌ها تغییری نخواهد کرد. در حال حاضر زمان گرانی مجدد خودروها مشخص نیست. در پایان شهریور بانک مرکزی اطلاعات مربوط به تورم بخشی را جمع‌آوری می‌کند و آن را به شورا ارسال خواهد کرد. این پروسه زمانی احتمالاً دو تا سه هفته زمان می‌برد و تغییر قیمت بعد از شهریور اعلام می‌شود.

امید است روزی با آزاد سازی قیمت خودرو مشکلات زیان سازی کارخانجات خودروسازی حل شود.

دولت مخالفتی با افزایش قیمت تایر ندارد

رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی زنجیره ارزش صنعت لاستیک گفت: دولت مخالفتی با افزایش رسمی قیمت تایر ندارد و به زودی مصوبه افزایش ۱۵ درصدی قیمت لاستیک‌های ایرانی اجرایی خواهد شد. محمدرضا تقی‌گنجی، نامه دبیر انجمن صنفی صنعت تایر به مدیران عامل شرکت‌های تایرسازی را مبنی‌بر عدم موافقت سازمان حمایت با افزایش قیمت‌ها اشتباه می‌داند. آن هم از نوع سوءبرداشت از نامه رئیس سازمان حمایت که باعث شد واقعی‌سازی نرخ تایرهای تولید داخل برای مدتی به تعویق بیفتد.

با تأیید و سپس رد افزایش قیمت تایر نمادهایی موجود در بازار سرمایه نوسانات زیادی را تجربه کرده است.

اخبار شرکت‌ها

کرازی: تولید شرکت در فصل اول برابر با ۱۶ هزار و ۳۳۳ تن محصول دارویی و غیردارویی بوده و شرکت در تیر و مرداد ماه به ترتیب تولیدی برابر با چهار هزار و ۸۹۶ و پنج هزار و ۲۲۰ تن داشته است.

فروش کرازی در سه ماهه برابر با ۱۴ هزار و ۵۱۴ تن بود که در تیر و مرداد ماه به ترتیب فروش پنج هزار و ۵۵۴ و چهار هزار و ۹۵۷ تنی را گزارش کرد است.

میانگین فروش ماهانه کرازی برابر با ۴۵ میلیارد تومان است و فروش سه ماهه شرکت برابر با ۱۲۵ میلیارد تومان بود که در تیر و مرداد به ترتیب برابر با ۵۱ و ۴۸ میلیارد تومانی را ثبت کرده است.نرخ‌های فروش محصولات دارویی نسبت به ماه گذشته رشد ۹ درصدی داشته و محصولات غیردارویی نسبت به ماه گذشته رشد چهار درصدی داشته و به ترتیب برابر با ۱۰۹ هزار و ۱۸۰ و ۹۴ هزار و ۵۴۵ ریال به ازای هر کیلو است.

ساوه: شرکت در تیر ماه تولیدی برابر با ۲۰۹ هزار تن را گزارش کرد و در مرداد نیز تولیدی برابر با ۱۸۲ داشته است. ساوه که هر ماه به طور میانگین ۱۷۷ هزار تن فروش را گزارش کرده است. در تیر ماه فروشی که گزارش کرده است برابر با ۱۴۳ هزار تن بود و در مرداد نیز توانست فروش ۱۰۴ هزار تنی داشته باشد. مبلغ فروش سه ماهه ساوه برابر با ۲۶۷ میلیارد تومان بود که به طور میانگین شرکت هر ماه ۸۹ میلیارد تومان فروش داشته است. در تیر و مرداد شرکت به ترتیب فروش ۷۰ و ۶۹ میلیارد تومانی داشت است. نرخ فروش هر کیلو سیمان خاکستری در تیر ماه چهار هزار و ۳۲۱ ریال بوده که در مرداد به پنج هزار و ۹۸۸ ریال تغییر پیدا کرده است.

کلر: در مرداد شرکت هفت هزار و ۶۸۹ تن تولید کلر و مشتقات گزارش کرده، میانگین تولید این گروه محصول در سال ۹۹، شش هزار و ۹۳۴ تن بوده است. فروش مرداد شرکت شامل هفت هزار و ۱۸۴ تن کلر و مشتقات و ۸۲۹ تن آب اکسیژنه بوده، میانگین فروش ماهانه هر یک از این دو محصول در سال ۹۹ به ترتیب شش هزار و ۱۴۸ و ۸۹۶ تن بوده است.

فروش این ماه شرکت ۳۵ میلیارد تومان و میانگین فروش ماهانه سال قبل ۲۳ میلیارد تومان بوده است. هم چنین میانگین فروش ۵ ماهه امسال به ۲۹ میلیارد تومان رسیده است. نرخ فروش آب اکسیژنه در مرداد ۱۳۷ هزار و ۵۰۳ ریال و نرخ تیر ۱۳۳ هزار و ۹۱۹ ریال بوده است.

اخبار بازارهای جهانی

فعالان بازار آمریکا در انتظار انتشار گزارش وضعیت اشتغال ماه آگوست در روز جمعه هفته جاری

در پی اظهارات جرمی پاول در اجلاس هفته گذشته مدیران بانک مرکزی ایالات متحده، مبنی بر ادامه سیاست پولی انبساطی بانک مرکزی تا تحقق یافتن اهدا ف تعیین شده، بازارهای مالی نوسانات عمده‌ای را تجربه کردند.

جرمی پاول بخش عمده شاخص تورمی سبد مصرفی خانوار را به کالاهای بادوام نسبت داد و آن را گذرا دانست و در ادامه ضمن اظهار رضایت از وضعیت کنونی شاخص تورم، تغییر سیاست پولی انبساطی بانک مرکزی را مشروط بر تحقق نرخ بیکاری ۴.۵ درصد ماهیانه برای سال ۲۰۲۱ دانست.

نرخ بیکاری از ابتدای فصل بهار سال ۲۰۲۰ و در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، رکورد ۱۴.۷ درصدی را ثبت کرد، اما با اعمال سیاست‌های پولی و مالی متناسب در اقتصاد ایالات متحده، نرخ بیکاری طی روند پیوسته کاهشی به مقدار ۵.۴ درصدی در ماه جولای رسید. با توجه به موفقیت‌آمیز بودن واکسیناسیون عمومی و روند افزایشی ایجاد اشتغال در بخش خدمات عده‌ای از تحلیلگران تحقق نرخ بیکاری ۴.۵ درصدی برای ماه آگوست را محتمل دانسته و منتظر تغییر رویه سیاست پولی انبساطی بانک مرکزی در سال میلادی جاری است.

نقشه بازار بورس

بورس امروز سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 518548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.