جدیدترین اخبار برگزاری آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo)+ جدول زمان‌بندی

زمان برگزاری آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo) توسط سازمان سنجش اعلام شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان سنجش آموزش و کشور، اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو می‌رساند، دوره‌های ۱۶۷ الی ۱۷۸ آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo) به روش الکترونیکی، مطابق جدول ذیل برگزار خواهد شد. آن دسته از افرادی که متقاضی شرکت در آزمون هستند، می‌توانند در زمان مقرر که از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان اعلام می‌گردد، نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

جدول زمانبندی برگزاری آزمون تولیمو

ماه

شماره دوره

روزهای سه شنبه

مهر

۱۶۷

ششم مهرماه ۱۴۰۰

۱۶۸

۲۰ مهرماه ۱۴۰۰

آبان

۱۶۹

چهارم آبانماه ۱۴۰۰

۱۷۰

۱۸ آبانماه ۱۴۰۰

آذر

۱۷۱

دوم آذرماه ۱۴۰۰

۱۷۲

۲۳ آذرماه ۱۴۰۰

دی

۱۷۳

هفتم دیماه ۱۴۰۰

۱۷۴

۱۴ دیماه ۱۴۰۰

بهمن

۱۷۵

پنجم بهمن ماه ۱۴۰۰

۱۷۶

۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰

اسفند

۱۷۷

سوم اسفندماه ۱۴۰۰

۱۷۸

۱۷ اسفندماه ۱۴۰۰

متقاضیان لازم است منحصراً به مرکزی که در زمان ثبت‌نام آن را انتخاب نموده‌اند، مراجعه نمایند و در سایر مراکز از آنها آزمون به عمل نخواهد آمد. (اسامی مراکز در سامانه ثبت نام اعلام شده است)

متقاضیان برای شرکت در جلسه آزمون ۷:۳۰ صبح روز آزمون، به مرکز برگزاری که در زمان ثبت‌نام انتخاب نموده اند مراجعه نمایند. شروع فرآیند آزمون ۸:۰۰ صبح روز برگزاری خواهد بود و متقاضیان می‌بایست نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون در محل حوزه امتحانی مربوطه حضور داشته باشند. عدم حضور به موقع تا فرآیند آزمون و تأخیر بیش از ۱۵ دقیقه منجر به لغو آزمون متقاضی خواهد شد.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo)

از آنجایی که آزمون به صورت الکترونیکی و از طریق رایانه برگزار می‌گردد، برای متقاضیان کارت ورود به جلسه آزمون پیش بینی نشده است و نیازی به ارائه کارت شرکت در جلسه آزمون در این روش نیست. متقاضیان می‌بایست با کارت شناسایی معتبر شامل: (کارت ملی هوشمند، شناسنامه عکس‌دار جدید یا گذرنامه) به حوزه امتحانی ذیربط مراجعه نمایند.

آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo)، شامل دو مرحله تستی و تشریحی است، که متقاضیان باید توسط رایانه (کامپیوتر)، پاسخ سوالات تستی و همچنین متن مربوط به پاسخ سوال تشریحی را، تایپ و ثبت کنند.

بخش‌ها، تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی به آنها

بخش‌های تستی: شامل ۱۰۵ سوال است و متقاضیان باید جمعاً در مدت ۸۰ دقیقه به سوالات پاسخ دهند.

  • بخش اول: ساختار و بیان نوشتاری (Structure and Written Expression)

تعداد سوالات ۳۵ سوال (۱۵ سوال تکمیل جمله و ۲۰ سوال شناسایی خطا) مدت پاسخگویی ۲۲ دقیقه

  • بخش دوم: درک مطلب شفاهی - شنیداری (Listening Comprehension)

تعداد سوالات ۳۵ سوال (قسمت A ( ۲۰ گفتگوی کوتاه): ۲۰ سوال؛ قسمت B ( دو گفتگوی طولانی): هشت سوال؛ قسمت C ( سه سخنرانی): هفت سوال)، مدت پاسخگویی ۱۸ دقیقه.

سوالات بخش شنیداری (درک مطلب شفاهی) به‌صورت مستقل برای هر متقاضی از طریق هدست پخش خواهد شد و متقاضیان باید با توجه به متن سوال که از هدست پخش می‌شود، نسبت به انتخاب یکی از چهار گزینه‌ای که در رابطه با سوال مربوط به این بخش (درک مطلب شفاهی) است، اقدام کنند. متقاضیان باید توجه داشته باشند، متن سوالات شنیداری فقط یک‌بار پخش می‌شود و قابل تکرار نیست، لذا لازم است تمام حواس و دقت خود را برای شنیدن صوت منتشره به کار ببندند، تا ضرری متوجه آنان نشود.

  • بخش سوم: خواندن و درک مطلب (Reading Comprehension)

تعداد سوالات ۳۵ سوال، مدت پاسخگویی ۴۰ دقیقه

بخش تشریحی: نوشتاری (Writing)

شامل یک سوال می‌باشد که متقاضیان باید در مدت ۳۰ دقیقه از طریق رایانه (کامپیوتر) به سوال مربوط پاسخ دهند. متقاضیان در این قسمت می‌بایست از مهارت تایپ جملات با کیبورد برخوردار باشند.

تذکرات مهم شرکت در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo)

  • همراه داشتن ماسک ساده سه لایه (بدون فیلتر) و دستکش لاتکس برای متقاضیان الزامی است. مراکز آزمون موظفند از ورود متقاضیان به سالن آزمون، بدون همراه داشتن لوازم فوق خودداری کنند.
  • متقاضیان باید کارت شناسایی معتبر شامل: (کارت ملی هوشمند، شناسنامه عکس‌دار جدید یا گذرنامه) همراه داشته باشند.
  • متقاضیان باید از آوردن هرگونه وسایل اضافی شامل: نوشت افزار (خودکار، خودنویس، اتود، روانویس، کاغذ یاداشت و …)، کیف یا ساک دستی، کتاب، جزوه، ماشین حساب، تلفن همراه و … اکیداً خودداری نمایند. ممکن است محلی برای نگهداری این وسایل در حوزه‌های امتحانی پیش‌بینی نشده باشد، لذا حوزه‌های امتحانی مسئولیتی در قبال نگهداری از این وسایل ندارند.
  • صحبت کردن با سایر متقاضیان یا رد و بدل کردن هر نوع وسیله از قبیل لوازم‌التحریر، نت (یادداشت)، … در جلسه امتحان به عنوان تقلب و تخلف محسوب می‌شود و با متقاضی متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری رفتار خواهد شد.
  • همراه داشتن هرگونه وسایل غیرمجاز شامل دستگاه‌های ارتباط الکترونیکی، تلفن همراه ولو به صورت خاموش، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند، هندسفری و یا ماشین حساب در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری، موجب محرومیت از گزینش در آزمون می‌شود.
  • در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری آزمون، لازم است متقاضیان، حداکثر تا یک روز بعد از آزمون، از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org با این سازمان مکاتبه و درخواست خود را ثبت نمایند. بدیهی است درخواست‌های واصله بعد از مهلت مقرر، قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود. لازم است از مراجعه حضوری به سازمان، خودداری کنند.
کد خبر 518452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.