کدگذاری ۱۵۰ خودروی حمل زباله در اهواز

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: ۱۵۰ خودرو از ۲۵۰ خودروی شناسایی شده حمل نخاله ساختمانی در اهواز کدگذاری شده و قابل رصد از سوی شهرداری هستند.

به گزارش ایمنا، محمود ثابت قدم با اشاره به فعالیت ۲۵۰ دستگاه خودرو در اهواز در زمینه حمل و نقل نخاله‌های ساختمانی، اظهار کرد: این خودروها نخاله‌های ساختمانی را در مکان‌های غیرمجاز تخلیه کرده و به محیط زیست خسارت وارد می‌کردند.

وی گفت: شهرداری اهواز برای حل این مشکل این خودروها را شناسایی کرد که از این تعداد ۸۰ دستگاه خودرو فاقد پلاک بودند.

ثابت قدم با اشاره به اینکه چهار منطقه در اهواز برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی تعیین شده است، اظهار کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز نیز در افزایش تولید نخاله‌های ساختمانی در اهواز اثر گذارند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز اضافه کرد: با ساماندهی این خودروها تخلیه نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر اهواز بسیار کمتر شده است.

ثابت قدم افزود: در یک ماه اخیر چهار هزار و ۵۰۰ سرویس حمل و تخلیه نخاله‌های ساختمانی در چهار محلی که در اهواز تعیین شده انجام شده است.

طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند؛ نگهداری، خرید و فروش، جمع آوری، دفن و تخلیه نخاله و پسماندهای ساختمانی باید بر اساس آئین نامه اجرایی و مقررات انجام گیرد. در غیر این صورت افراد متخلف با حکم مراجع قضائی به پرداخت جریمه نقدی محکوم خواهند شد.

جریمه نقدی تخلف در مورد پسماندهای عادی برای اولین بار ۵۰۰ هزار ریال تا یک صد میلیون ریال و برای پسماند دیگر از ۲ میلیون تا ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود. در صورت تکرار این تخلف، هر بار مجازات به ۲ برابر میزان قبلی افزایش خواهد یافت.

همچنین طبق ماده ۲۰ قانون مدیریت پسماند؛ در صورتی که خودروها اقدام به تخلیه پسماند در مکان‌های غیر مجاز کنند، به مدت یک تا ۱۰ هفته توقیف خواهند شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 518315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.