بورس امروز دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ازار امروز شاهد عرضه‌های بسیار سنگین حقیقی‌ها، مقاومت تراشی یک عده برای سطح یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد و فروش‌های سنگینی که توسط اشخاص حقیقی اتفاق افتاد، بود اما در بسیاری از نمادهای بازار شاهد خریدهای بسیار سنگین و حمایتی حقوقی‌ها بودیم، بازار اصلاح کرد و احتمال برگشت آن در روز آتی وجود دارد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ دوشنبه هشتم شهریورماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: بازار امروز شاهد عرضه‌های بسیار سنگین حقیقی‌ها، مقاومت تراشی یک عده برای سطح یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد و فروش‌های سنگینی که توسط اشخاص حقیقی اتفاق افتاد، بود اما در بسیاری از نمادهای بازار شاهد خریدهای بسیار سنگین و حمایتی حقوقی‌ها بودیم، صفوف فروش تمامی گروه فولادی جمع‌آوری شد و بسیاری از نمادهای دیگر بازار نیز به محدوده صفر تابلو حرکت کردند، بازگشایی شبندر نیز با حرف و حدیث‌هایی همراه بود و عده‌ای دلیل ریزش بازار را بازگشایی شبندر و افت قیمت دلار می‌دانند به هر حال بازار اصلاح کرد و احتمال برگشت آن فردا وجود دارد.

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش ۴۹ هزار و ۴۰۹ واحدی به سطح یک میلیون ۵۲۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۱۳ هزار و ۱۴۱ واحدی در سطح ۴۵۴ هزار و ۳۶۹ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار کاهش ۳.۱۴ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۲.۸۱ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۶۹۲ واحدی به سطح ۲۲ هزار و ۱۱۱ واحد رسید.

بورس امروز دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۱۱ هزار و ۶۷۵ و ۲۰۰ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۲ میلیارد و ۸۶۷ میلیون و چهار میلیارد و ۱۷ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

شاخص کل تا محدوده ۱ میلیون ۶۵۰ هزار واحد مقاومت سنگینی را در پیش روی خود ندارد و به نظر بتواند محدوده مقاومتی ۱ میلیون ۶۰۰ هزار واحد که مقاومت روانی است به راحتی رد کند.

احتمال پولبک به سطح ۱ میلیون ۵۳۰ هزار واحد نیز وجود دارد، بازگشایی شبندر و سپس عدم تأیید و انتقال به روز بعدی یکی از عوامل تأثیر گذار بر بازار امروز بود.

اخبار مهم

دلار صرافی ملی

صرافی ملی که امروز نرخ فروش دلار خود را از ابتدای صبح به صورت تدریجی ۴۰۰ تومان کاهش داده بود، ساعت ۱۳ ناگهان ۶۰۰ تومان آن را پایین‌تر آورد. به این ترتیب قیمت دلار صرافی ملی با افت بیش از هزار تومانی به حدود ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. در بازار متشکل ارزی نیز قیمت عمده‌فروشی دلار به کانال ۲۵ هزار تومان وارد شده است این موضوع یکی از دلایل ریزش بازار امروز بود.

اخبار شرکت‌ها

دقاضی و شروع مجدد فعالیت: داروسازی شهید قاضی در اطلاعیه‌ای خبر از شروع مجدد فعالیت متوقف شده قبلی داد. در این اطلاعیه آمده است: با توجه به الزامات سازمان غذا و دارو مبنی بر بهسازی و ارتقا GMP سالن تولید انواع سرم و سالن تهیه محلول پس از دو سال فرآیند بهسازی از تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۰۵ شروع گردیده و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۵ به اتمام رسیده و مجدداً تولیدات سرم شرکت از سر گرفته شده است.

کلوند: شرکت در مرداد ۶۵۶ هزار و ۳۹۲ متر مربع تولید داشته، میانگین تولید ۱۲ ماهه سال ۹۹، ۵۶۱ هزار و ۶۵۵ متر مربع و در سال ۹۸، ۶۰۳ هزار و ۶۹۹ متر مربع بوده است، فروش شرکت در مرداد ماه ۶۲۲ هزار و ۱۷ متر مربع گزارش شده، میانگین فروش ماهانه سال ۹۸ و ۹۹ به ترتیب ۵۷۵ هزار و ۱۴۰ و ۶۳۰ هزار و ۳۸۸ هزار متر مربع بوده است.

شرکت در مرداد فروش جذاب ۴۸ میلیارد تومانی را به ثبت رسانده است. میانگین فروش ماهانه سال ۹۹، ۳۰ میلیارد تومان بوده است. میانگین نرخ فروش مرداد ۷۷۸ هزار و ۸۳۱ ریال گزارش شده است. میانگین نرخ سال ۹۸ و ۹۹ به ترتیب ۲۹۲ هزار و ۳۸۹ و ۴۷۳ هزار و ۲۷۲ ریال است.

فایرا: فایرا که به طور میانگین هر ماه ۱۵.۲ هزار تن تولید دارد در تیر تولید ۱۵.۳ هزار تنی داشت و در مرداد ماه تولیدی برابر ۱۴.۹ هزار تن گزارش کرده است. این آلومینیوم‌ساز هر ماه به طور میانگین ۱۴.۶ هزار تن فروش دارد. در تیر فروشی برابر با ۱۳.۹ هزار تن داشت که در مرداد این مقدار برابر با ۱۲.۱ هزار تن بوده است. میانگین ماهانه فروش فایرا برابر با ۷۸۰ میلیارد تومان است که در تیر ماه فروش ۷۵۶ میلیارد تومانی و در مرداد فروش ۷۰۴ میلیارد تومانی را گزارش کرده است. نرخ فروش محصولات شرکت نسبت به ماه گذشته به طور متوسط افزایش ۷ درصدی داشته است.

کرماشا: تولید ماهانه اوره کرماشا به طور میانگین برابر با ۶۳ هزار تن است. در تیر ماه تولید ۶۳ هزار تنی داشت و در مرداد نیز تولیدی برابر با ۶۰ هزار تن گزارش کرده است. شرکت هر ماه به طور میانگین ۵۶ هزار تن فروش دارد. در تیر ماه فروش ۶۲ هزار تنی داشت و در مرداد این مقدار برابر با ۴۰ هزار تن بوده است. این اوره‌ساز در سه ماهه فروش ۹۲۹ میلیارد تومانی را گزارش کرده و میانگین فروش ماهانه‌ای برابر با ۳۱۰ میلیارد تومان داشته است. در تیر و مرداد این مبلغ را به ترتیب ۳۶۷ و ۲۴۰ میلیارد تومان ثبت کرده است. نرخ مصوب فروش اوره کشاورزی در سال جاری برابر با ۴۶ هزار و ریال تعیین شده که ۲۸ درصد بالاتر از قیمت مصوب قبلی است. نرخ اوره صادراتی نیز در مرداد ماه هشت درصد نسبت به ماه گذشته رشد داشته و برابر با ۶۹ هزار و ۳۳۳ ریال است.

ذوب: شرکت که در چهار ماه اخیر ۶۹۴ هزار تن تولید داشت و در مرداد تولید ۱۸۹ هزار تنی را ثبت کرده است. فروش چهار ماهه ذوب برابر با ۶۹۵ تن با میانگین ماهانه ۱۷۴ هزار تن بود و در مرداد توانست فروش ۱۷۲ هزار تنی داشته باشد. مبلغ فروش این فولادساز در فصل اول برابر با هفت هزار و ۵۸۵ میلیارد تومان بود که میانگین ماهانه‌ای برابر با دو هزار و ۵۲۸ میلیارد تومان داشت. ذوب فروش و دو هزار و ۶۳۴ و دو هزار و ۸۷۲ میلیارد تومانی را به ترتیب برای تیر و مرداد ماه گزارش کرد. نرخ فروش تیرآهن نسبت به ماه گذشته رشد یک درصدی داشته و به ۱۴۶ هزار و ۳۱ ریال به ازای هر کیلو رسیده و نرخ فروش شمش با ۱۳ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته برابر ۱۴۴ هزار و ۷۶۵ ریال به ازای کیلو است.

فخوز: شرکت هر ماه در بازه‌ی ۳۰۰ تا ۳۳۰ هزار تن تولید محصول نهایی دارد، در تیر ۳۱۸ و در مرداد ۳۰۲ هزار تن تولید داشته است. این فولادساز در هر ماه به طور متوسط ۲۷۰ هزار تن فروش داشت که در تیر و مرداد ماه فروش ۲۷۹ و ۲۱۷ هزار تنی را گزارش کرده است. فخوز در سال گذشته فروش ۳۰ هزار و ۶۴۷ میلیارد تومانی را ثبت کرده بود و در سال جاری به طور میانگین هر ماه فروش سه هزار و ۵۶۶ میلیارد تومانی را گزارش کرده که در تیر و مرداد به ترتیب فروشی برابر با سه هزار و ۹۶۱ و دو هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان داشته است. دلیل کاهش فروش این تولیدکننده محدودیت‌های اعمال شده توسط توانیر بوده که موجب کاهش تولید شرکت شده است. نرخ فروش اسلب صادراتی در مرداد ماه برابر با ۱۵۴ هزار و ۹۸۳ ریال به ازای هر کیلو گزارش شده است. نرخ داخلی اسلب و بلوم و بیلت نیز به ترتیب برابر با ۱۳۵ هزار و ۲۳۶ و ۱۶۸ هزار و ۸۷۳ ریال به ازای هر کیلو است.

نقشه بازار بورس

بورس امروز دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 518260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.