راهکاری برای افزایش سرعت واکسیناسیون در ژاپن

محققان ژاپنی معتقدند که تزریق دو دوز واکسن کرونا متفاوت سرعت واکسیناسیون در این کشور را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به نظر می‌رسد که ترکیب واکسن کرونای آسترازنکا با واکسن‌های تولید شده دیگر سرعت واکسیناسیون را افزایش می‌دهد، در این صورت افراد بیشتری در برابر ابتلای بیماری کووید -۱۹ ایمن خواهند شد. محققان معتقدند که ترکیب واکسن آسترازنکا با فایزر و مدرنا امکان‌پذیر است.

به گفته محققان، افراد می‌توانند واکسن آسترازنکا را به عنوان دوز اول و واکسن فایزر یا مدرنا را برای دوز دوم تزریق کنند. این اتفاق می‌تواند با کوتاه کردن فاصله زمانی بین تزریق دوز اول و دوم، در صورت استفاده از واکسن آسترازنکا به عنوان دوز اول، روند واکسیناسیون را تسریع کند. معمولاً تزریق دوز دوم واکسن آسترازنکا باید بعد از گذشت هشت هفته پس از تزریق دوز اول واکسن صورت بگیرد بنابراین نسبت به واکسن‌های شرکت‌های دیگر زمان طولانی‌تری باید طی شود.

گزارشات ارائه شده نشان می‌دهد که کشور ژاپن در تلاش است با موج جدید شیوع گونه دلتا ویروس کرونا مقابله کند. تعداد مبتلایان روزانه به بیماری کووید -۱۹ در این کشور در این ماه برای اولین بار از مرز ۲۵ هزار نفر عبور کرد. روند واکسیناسیون در ژاپن نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته کند است به طوری که ۴۳ درصد از افراد این کشور به طور کامل واکسینه شده‌اند و ۵۴ درصد از شهروندان ژاپنی حداقل یک دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

کد خبر 518232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.