جدیدترین اخبار اعلام نتایج و انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

زمان انتخاب رشته، اعلام معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت، آزمون عملی، مصاحبه، اعلام نتایج نهایی، ثبت نام دانشگاه پیام نور، مراکز غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی کنکور ۱۴۰۰ جز جدیدترین اخبار این حوزه و مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به انتشار اسامی پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ شناسنامه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید: نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ اعلام شد + لینک مشاهده نتایج

ظرفیت پذیرش در تمامی دوره‌های مورد پذیرش بدون در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی: ۱۳۶ هزار و ۶۹۱ نفر؛ ثبت‌نام‌کنندگان برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ نسبت به‌آمار داوطلبان‌آزمون سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۰ هزار و ۹۵۷ نفر کمتر است.

تعداد کل رشته‌های امتحانی، ۱۳۱ کد رشته امتحانی بوده و آزمون طی ۳ نیم روز از چهارشنبه _ششم مردادماه_ لغایت جمعه _هشتم مردادماه_ برگزار گردید. ۳۶۷ حوزه امتحانی اصلی و یکهزار و ۴۱۸ حوزه فرعی در ۱۷۹ شهرستان مختلف کشور میزبان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ بوده اند.

آن‌دسته از داوطلبانی که مجاز به‌انتخاب رشته‌می‌شوند علاوه بر مشاهده کارنامه ضرورت دارد براساس برنامه زمانی و اطلاعیه مندرج در سایت سازمان سنجش نسبت به مشاهده و دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ اقدام و پس از مطالعه دقیق‌آن، نسبت به‌انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل از میان کد رشته امتحانی مجاز و یا دوره‌های مجاز به انتخاب رشته اقدام و نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام نمایند.

زمان انتشار و دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۰

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است، از بعدازظهر امروز _دوشنبه هشتم شهریورماه_ ‬ قابل دریافت است.

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ منتشر شد+ لینک دانلود

زمان انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۰

به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) اقدام نموده و با توجه به نتیجه اعلام شده در کارنامه اعلام نتایج اولیه، کد رشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب نموده و پس از آن در فرم پیش‌نویس (نمونه‌ای که به همین منظور در دفترچه راهنمای شماره ۲ قرار دارد) درج کنند و پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود از چهارشنبه _۱۰ شهریورماه_‬ لغایت ساعت ۲۴:۰۰ روز شنبه _۱۳ شهریورماه_ برای انتخاب رشته با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به متقاضی داده شده است. نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی (حداکثر تا ۱۰۰ کد رشته محل) و تکمیل فرم مذکور اقدام نمایند. پس از تأیید نهایی رشته‌های انتخابی توسط متقاضی، رسید انتخاب رشته از طریق سیستم در اختیار وی قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نگردیده است.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۰ آغاز شد+ لینک سنجش

ثبت نام دانشگاه پیام نور و مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی کنکور ارشد ۱۴۰۰

آن دسته از متقاضیانی که در تقاضانامه ثبت‌نامی برای انتخاب رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام‌نور، اعلام علاقمندی ننموده‌اند، در صورتی که حداقل نمره علمی لازم را برای انتخاب رشته‌های این دانشگاه‌ها کسب کرده باشند، در ذیل بند الف (مشخصات ثبت‌نامی) پیغامی را مبنی بر امکان انتخاب این رشته‌ها در کارنامه اعلام نتایج اولیه مشاهده خواهند نمود. لذا این دسته از متقاضیان در صورتی که علاقمند به انتخاب رشته‌های مربوط به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور هستند، پس از واریز مبلغ ۱۳۷,۰۰۰ (یکصد و سی و هفت هزار) ریال بابت اعلام هر مورد علاقمندی به رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و یا مؤسسات غیرانتفاعی، از طریق سیستم اینترنتی و توسط کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، نسبت به اعلام علاقمندی به انتخاب این دانشگاه‌ها و مؤسسات اقدام نموده و سپس این رشته‌ها را در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج نمایند.

ثبت نام دانشگاه آزاد کنکور ارشد ۱۴۰۰

آن دسته از متقاضیان علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، می‌بایست پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از سه شنبه _۹ شهریورماه_‬‬ به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایند. انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون به‌طور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد. متقاضیانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شوند.

گزینش اولیه و نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی (لیسانس) با رعایت دیگر ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

زمان اعلام معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کنکور ارشد ۱۴۰۰

استخراج و اعلام فهرست معرفی‌شدگان چند برابر رشته‌های خاص برای آزمون‌های تشریحی، عملی، مصاحبه، علمی و.... و اعلام اسامی چند برابر ظرفیت در دهه سوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

زمان آزمون عملی و مصاحبه کنکور ارشد ۱۴۰۰

شروع انجام آزمون‌های تشریحی و مصاحبه و… ارگان‌ها و رشته‌های خاص از هفته آخر شهریور ماه لغایت اواسط مهرماه طبق برنامه زمانی که اعلام خواهد شد انجام می‌گیرد.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد ۱۴۰۰

استخراج و اعلام فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در اواخر مهرماه ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

کد خبر 518198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    4 1
    من هرچی میزنم رو لینک باز نمیشه نمیتونم رتبمو ببینم باید چیکارکنم
    • سارا IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      0 0
      منم هپینطور لینک باز نمیشه
  • گیتی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    سلام. منم هرچی رو لینک میزنم. بازنمیشه که ببینم قبول شدم یا نه
  • آریا IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    0 0
    سلام چرای این لینک لعنتی باز نمیشه
  • آیدا IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 0
    سلام لینک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی میزارین لطفاً من پیدا نکردم
  • h LU ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    همه قبولند .