تفاوت‌های کالبدی و فرهنگی به برندسازی شهری کمک می‌کند

یک دکترای شهرسازی گفت: یکی از مشکلاتی که امروزه شهرهای ما با آن دست به گریبان هستند، طراحی یک شکل و اندازه بدون توجه به ویژگی‌های متفاوت هر شهر است که هویت شهری را تحت الشعاع قرار می‌دهد و شهر را در مسیر تبدیل شدن به یک برند با چالش مواجه می‎کند.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فضاهای شهری و عناصر موجود در آنها تداعی کننده خاطراتی برای شهروندان هستند، این تصاویر از فضاهای شهری در ابعاد مختلف قابل توجه است و به نحوی منظر آن شهر را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: تصویری که از شهر در ذهن شهروندان و گردشگران شکل می‌گیرد، نقش مهمی در رونق سرمایه گذاری در آن شهر دارد.

این دکترای شهرسازی خاطرنشان کرد: هر شهری به واسطه موقعیت قرارگیری خود همچنین گذشته تاریخی که داشته، دارای ویژگی‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختص به خودش است که در مسیر رشد و توسعه باید مورد توجه قرار بگیرد هر یک از این خصلت‌ها تصویری مشخص از شهر برجای می‌گذارد.

اخگر اضافه کرد: این تصویر ذهنی می‌تواند یک شهر را در راستای مشخصی تبدیل به یک برند کند و به آن شهر هویت بدهد.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که امروزه شهرهای ما با آن دست به گریبان هستند، طراحی یک شکل و اندازه بدون توجه به ویژگی‌های متفاوت هر شهر است که هویت شهری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و شهر را در مسیر تبدیل شدن به یک برند با چالش مواجه می‌کند.

این دکترای شهرسازی تصریح کرد: امروزه شهرهای زیادی در دنیا با استفاده از برندینگ شهری اقدام به سرمایه گذاری و درآمدزایی می‌کنند. این برندسازی می‌تواند یک المان شهری یا یک فضای شهری منحصر به فرد باشد یا حتی رویدادهای مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را شامل شود که در دل فضاهای شهری شکل می‌گیرد.

اخگر ادامه داد: این شهرها در سطوح مختلف از سطح ملی تا بین‌المللی مطرح شده و به نوعی دارای برندینگ شهری هستند.

وی گفت: امروزه در کنار توجه به منحصر به فرد بودن کالبد شهر، رویدادها و عناصر فرهنگی شهر نیز مورد توجه قرار دارد و در برخی شهرها بر ممتاز بودن طراحی فضاهای شهری پیشی گرفته است زیرا این رویدادها به فضاهای شهری رونق و نشاط می‌بخشد و حضور پذیری شهروندان، همچنین گردشگران را بیشتر می‌کند.

کد خبر 518122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.