استاندارد ساعت مطالعه برای کنکور ۱۴۰۱

یک کارشناس تحصیلی گفت: ساعات مورد نیاز برای مطالعه به سطح علمی، ضعف‌ها، سرعت عمل، کیفیت، تمرکز و بازده متقاضیان بستگی دارد. افرادی که دقت و تمرکز بالایی دارند به ساعات مطالعه کمتری در روز احتیاج دارند.

مائده کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدت زمان مورد نیاز برای مطالعه در روز به کیفیت و سوابق تحصیلی متقاضیان کنکور بستگی دارد. اگر متقاضی کنکور پایه علمی نسبتاً متوسط رو به بالایی دارد و تست‌های مربوط به دروس دهم و یازدهم را تکمیل کرده است روزانه به هشت یا ۹ ساعت مطالعه نیاز دارد.

وی ادامه داد: متقاضیانی که پایه علمی قوی ندارند و پاسخگویی به سوالات تستی را امتحان نکرده اند همچنین اولین سالی است که قصد شرکت در کنکور را دارند به ساعات مطالعه بیشتری نیاز دارند. متقاضی کنکوری که در یک درس خاص ضعف دارد بهتر است معلم خصوصی داشته باشد تا بتوانند پایه علمی خود در آن درس را تقویت کنند.

این مشاور تحصیلی با توصیه حضور متقاضیان کنکور ۱۴۰۱ در آزمون‌های آزمایشی، افزود: بهتر است افراد بازده مطالعه خود را از طریق آزمون‌های آزمایشی که هر دو یا سه هفته یک بار برگزار می‌شود ارزیابی کنند. متقاضیان کنکور می‌توانند بر اساس بودجه بندی آزمون برنامه مطالعاتی داشته باشند و از این طریق ضعف‌های خود را شناسایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه معدل و نمره قابل قبول در مدرسه ملاکی برای کسب رتبه مناسب در کنکور نیست، گفت: متقاضیان کنکور باید از طریق آزمون‌های آزمایشی عملکرد خود را بسنجند و بر اساس نتیجه آزمون‌ها برنامه‌ریزی کنند و ساعات مورد نیاز برای مطالعه را مشخص کنند.

کمالی ادامه داد: ساعات مورد نیاز برای مطالعه به سطح علمی، ضعف‌ها، سرعت عمل، کیفیت، تمرکز و بازده متقاضیان بستگی دارد. افرادی که دقت و تمرکز بالایی دارند به ساعات مطالعه کمتری در روز احتیاج دارند. ممکن است یک دانش‌آموز به روزانه هفت ساعت مطالعه نیاز داشته باشد در حالی که لازم است دانش‌آموز دیگری روزانه ۱۲ ساعت مطالعه کند.

این مشاور تحصیلی با اشاره به این که آزمون کنکور یک هدف بلند مدت است، گفت: اگر افراد زمان زیادی در طول روز را به مطالعه اختصاص دهند ممکن است با گذر زمان خسته شوند. توصیه شده دانش آموزان انگیزه‌های کوتاه مدت روزانه برای خود تعریف کنند. انگیزه‌های کوتاه مدت می‌تواند به عنوان تنبیه یا تشویق در نظر گرفته شود و شامل پیاده روی، نقاشی کردن، ورزش کردن یا دیگر علاقه‌مندی‌ها باشد. با در نظر گرفتن انگیزه‌های روزانه، دانش‌آموزان تشویق می‌شوند که صبح زودتر بیدار شده و مطالعه خود را آغاز کنند تا زمان کافی برای انجام دادن کارهای مورد علاقه خود داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که ساعت مطالعه مناسبی در طول روز دارند می‌توانند نصف روز در طول یک هفته را استراحت کنند، تصریح کرد: در صورتی که دانش آموزان بر قبولی رشته محل خاصی متمرکز باشند باید با کمک مشاوران تحصیلی برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند. اگر دانش‌آموزی برنامه‌ریزی مطالعه خود را دیرتر از زمان مشخص شده آغاز کرده است باید ساعات مطالعه خود را افزایش دهد تا زمان از دست رفته جبران شود.

کد خبر 518076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.