بورس امروز یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شاخص کل تا محدوده یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد مقاومت سنگینی را در پیش روی خود ندارد و به نظر بتواند محدوده مقاومتی یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد که مقاومت روانی است به راحتی رد کند.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ یکشنبه هفتم شهریورماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش دو هزار و ۳۵۵ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۷۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد هشت واحدی در سطح ۴۶۷ هزار و ۵۱۵ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار کاهش ۰.۱۵ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۰.۰۱ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۷۵ واحدی به سطح ۲۲ هزار و ۷۰۳ واحد رسید.

بورس امروز یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۴۲ هزار و ۱۳۰ و ۱۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۶ میلیارد و ۵۶ میلیون و هفت میلیارد و ۶۱ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

شاخص کل تا محدوده یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد مقاومت سنگینی را در پیش روی خود ندارد و به نظر بتواند محدوده مقاومتی یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد که مقاومت روانی است به راحتی رد کند.

احتمال پولبک به سطح یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد نیز وجود دارد، بازگشایی شبندر و سپس عدم تأیید و انتقال به روز بعدی یکی از عوامل تأثیر گذار بر بازار امروز بود.

بورس امروز یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار مهم

بورس کالا، سیمان

دیروز در بورس کالا ۱.۱۵ میلیون تن سیمان معامله شد، که ۹۰ درصدی این مقدار سیمان تیپ دو بود. تقاضای دیروز سیمان تقریباً ۶۰ درصد از عرضه آن بیشتر بوده است، این موضوع اثر خود را در نرخ‌های دیروز گذاشت.

بررسی نرخ‌های سیمان نشان دهنده این موضوع است که نرخ معاملات دیروز تقریباً شبیه به نرخ‌های دو هفته پیش است و از نرخ‌های اول مردادماه کمی پایین‌تر است. احتمالاً با وصل برق و شروع مجدد فعالیت سیمانی‌ها، عرضه سیمان در بورس کالا افزایش می‌یابد که متعاقباً باعث کاهش نرخ سیمانی‌ها خواهد شد اما با توجه به انتظارات تورمی کشور و قیمت‌های واقعی سیمان در حاشیه خلیج فارس، به نظر نمی‌رسد این کاهش قیمت محسوس باشد. پس با این اوصاف توصیه می‌شود در محاسبات آینده سیمانی‌ها تا زمستان، نرخ فروش سیمان را همین نرخ‌های فعلی بورس کالا با پنج الی ۱۰ درصد نوسان در نظر بگیریم.

اخبار شرکت‌ها

پکویر: در مرداد بیش از دو هزار و ۴۶۰ تن محصول به فروش رساند که رشد ۲۷ درصدی نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد. همچنین، نرخ فروش تایر شرکت با ۱۰ درصد رشد به حدود ۶۸ میلیون تومان در هر تن رسیده است.

رانفور: این شرکت ۶۰ روز زمان دارد تا افزایش سرمایه ۲۹ درصد خود را از محل سود انباشته انجام دهد.

کنور: اخذ مجوز تأسیس کارخانه کنسانتره گلالی منجر به افزایش تولید محصول کنسانتره خواهد شد.

خموتور: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده برای افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل آورده و سود انباشته.

بخاور: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده برای افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی از محل اوره و سود انباشته.

خرینگ: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده برای افزایش سرمایه ۶۴۱ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها.

کفرا: این شرکت در مرداد فروش ۵۴ میلیارد تومانی را ثبت کرد که نشان از افت ۲۵ درصدی نسبت به تیر با فروش ۷۱ میلیارد تومانی دارد. درآمد شرکت نسبت به میانگین چهار ماه ابتدای امسال ۱۷ درصد کمتر بوده است‌.

شدوص: این شرکت ۶۰ روز زمان دارد تا افزایش سرمایه ۱۰۰ خود را از محل آورده انجام دهد.

غویتا: افزایش نرخ محصولات.

کحافظ: این شرکت در مرداد ۳۸.۱ میلیارد تومان فروش داشته که نشان دهنده افزایش ۱۰ درصدی نسبت به فروش ۳۴.۵ میلیارد تومانی تیر است.

کگاز: این شرکت در مرداد ۱۷.۵ میلیارد تومان فروش داشته که ۳۵ درصد پایین‌تر از فروش ۲۶.۸ میلیارد تومانی تیر است.

ساروم: شرکت سیمان ارومیه در مرداد ماه به مبلغ فروش حدوداً ۸۷ میلیارد تومانی دست یافت. فروش شرکت نسبت به ماه گذشته رشد ۱۴ درصدی و نسبت به میانگین چهار ماهه ابتدایی سال مالی جاری رشد بیش از ۳۰ درصدی نشان می‌دهد.

پکرمان: فروش شرکت در مرداد ماه حدود ۳۶۰.۲ میلیارد تومان بوده که نسبت به تیر ۲۰ درصد کاهش داشته است.

کاسپین: با درآمد ۶۸.۸ میلیارد تومانی در مرداد ماه، بالاترین درآمد ماهانه را در سال جاری ثب نموده است. در مرداد با با رشد ۳۷ درصدی نرخ فروش تزریقی همراه بوده است. همچنان باید یادآور شد که این نرخ از ابتدای سال جاری تا مرداد ماه بیش از ۷۷ درصد رشد کرده است.

دزهراوی: این شرکت با درآمد ۵۳ میلیارد تومانی بالاترین درآمد را در سال جاری ثبت نموده است. این رشد درآمدی از رشد ۱۶۴ درصدی نرخ فروش آمپول و ۲۲ درصدی کپسول متأثر شده است.

وبصادر: در مرداد ۲۷,۵۲۴ میلیارد ریال سود تسهیلات اعطایی و ۲۷ هزار و ۶۶۴ میلیارد ریال سود سپرده دارد تراز تقریباً ۰ می‌باشد، پنج ماه اول سال تراز پنج هزار و ۳۷ میلیارد ریال مثبت است.

دی: در مرداد دو هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال سود تسهیلات اعطایی و پنج هزار و ۵۳۳ میلیارد ریال سود پرداختی داشته است، تراز بانک همچنان منفی است.

وخاور: مرداد ماه چهار هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال سود تسهیلات اعطایی و ود هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال سود پرداختی به سپرده گزارش نموده است. تراز پنج ماه اول سال شش هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال مثبت است.

وتجارت: در مرداد ماه ۳۵, هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سود تسهیلات اعطایی و ۲۶ هزار و ۴۵ میلیارد ریال سود پرداختی به سپرده‌ها دارد. تراز پنج ماه اول سال ۲۷ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال است.

وکار: در مرداد پنج هزار و ۱۴ میلیارد ریال سود تسهیلات اعطایی و سه هزار و ۹۱۳ میلیارد ریال سود پرداختی به سپرده‌ها را گزارش نموده است تراز پنج ماه اول سال سه هزار و ۷۶۱ میلیارد ریال است.

شتران: افزایش سرمایه ۱۲۷ درصدی شتران از انباشته؛ گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۷۵ تریلیارد ریال به مبلغ ۱۷۰ تریلیارد ریال از محل سود انباشته، سایر اندوخته‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی که در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۷ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

بازارهای جهانی

پلی پروپیلن در بازارهای جهانی

قیمت‌های پلی پروپیلن آسیایی در محدوده کمی در میان چشم‌انداز نامشخص بازار، متغیر بود.

در چین، تمایلات در شرایط ضعیف تقاضا و انتظار افزایش عرضه از سوی استارتاپ های جدید تا حد زیادی ثابت و رو به پایین بود، علیرغم تقاضای ضعیف ، شنیده شده که موجودی PP چین در میان واردات محدود در سطوح قابل کنترل قرار دارد.

تولیدکنندگان بین‌المللی همچنان از بازار چین رویگردان بودند و سایر بازارها را با قیمت‌های جذاب‌تر، به ویژه بازارهای غربی، هدف قرار دادند.

در هند، مباحث تجاری در غیاب پیشنهادات جدید خاموش ماند و اکثر شرکت کنندگان منتظر پیشنهادات جدیدی از تأمین کنندگان خاورمیانه که در پایان ماه انتظار می‌رود بودند.

ایده کلی در میان فعالان در بازار این بود که پیشنهادات جدید از سوی تأمین کنندگان خاورمیانه به احتمال زیاد ۳۰ تا ۴۰ دلار در تن نسبت به آخرین پیشنهادات بیشتر خواهد بود.

پت در بازارهای جهانی

بازار نقدی گرید بطری پلی اتیلن ترفتالات آسیا در هفته‌ی گذشته مابین دو نیروی قیمت صعودی نفت خام و کاهش تقاضا به واسطه شیوع سویه دلتای کرونا قرار داشت.

در بالادستی نفت برنت با ۱.۵ دلار افزایش در هر تن به ۷۰.۹ دلار رسید. همچنین PTA چین هشت دلار کاهش داشت و به ۶۹۷ دلار در تن رسید. MEG نیز با ۹ دلار کاهش در قیمت ۶۴۷ دلار معامله شد.

تقاضا برای بطری آب در فصل پاییز کم خواهد شد و همین قسمتی از تقاضا را کاهش داد. برخی خریداران نیز با توجه به هزینه حمل بالا، مایل دارند سفارشات خود را افزایش دهند، نرخ عملیات پلی استر در چین به نسبت پایین‌تر از مدت قبل است و به نظر می‌رسد در هفته آتی نیز این امر ادامه داشته باشد.

نقشه بازار بورس

بورس امروز یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 518018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.