کرونای دلتا خطر بستری شدن در بیمارستان را دو برابر می‌کند

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که گونه دلتا ویروس کرونا خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلای بیماری کووید-۱۹ را دو برابر می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر گونه دلتا ویروس کرونا بر افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلای بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، وضعیت ۴۳ هزار فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ که بیشتر آن‌ها واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. پژوهشگران آزمایشات خاصی را انجام دادند تا متوجه شوند افراد به کدام گونه از ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

محققان عواملی که ممکن است بر شدت بیماری کووید -۱۹ تأثیر بگذارد مانند سن، جنسیت و وضعیت دریافت واکسن را در نظر گرفتند. کمتر از ۸۰ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ درگیر گونه آلفا بوده در حالی که بقیه افراد به گونه دلتا ویروس کرونا آلوده شده بودند. تقریباً یک نفر از هر ۵۰ نفر طی ۱۴ روز دوره بیماری خود در بیمارستان بستری شده بودند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که گونه دلتا ویروس کرونا در مقایسه با گونه آلفا، خطر بستری شدن در بیمارستان را دو برابر افزایش می‌دهد.

به گفته محققان، واکسیناسیون خطر ابتلا به گونه دلتا و آلفا ویروس کرونا، بستری شدن در بیمارستان و بروز علائم جدی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد بنابراین توصیه شده است که افراد در زمان تعیین شده واکسن کرونا را دریافت کنند. گونه دلتا ویروس کرونا برای اولین بار در دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی در هند شناسایی شد نتایج مطالعات اولیه نشان می‌دهد که سرعت انتقال این گونه از ویروس ۵۰ درصد بیشتر از گونه آلفا است.

نتایج این مطالعه در مجله Lancet Infectious Diseases منتشر شده است.

کد خبر 517975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.