۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۷
وقتی راه حل پیشرفت آرتتا باشد!

سه بازی، سه شکست، ۹ گل خورده، بدون گل زده!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، توپچی‌ها در جدول لیگ برتر آخر هستند و سه بازی اول را بدون گل زده به پایان رسانده‌اند. برای اولین بار در تاریخ طولانی و درخشان ۱۳۴ ساله باشگاه آرسنال است که قرمزپوشان لندن در سه بازی ابتدایی خود در لیگ ناکام از گلزنی به رقبا و کسب پیروزی بوده‌اند.

از ابتدای فصل نیز مشخص بود که آرسنال کار سختی خواهد داشت و فصل پیش رو نمی‌تواند با بهترین رویاها برای هواداران دنبال شود، با این حال شکست برابر چلسی و برنتفورد که تیم تازه صعود کرده به لیگ محسوب می‌شود، زنگ خطری بود که توپچی‌ها را هوشیار کرد.

با این حال هیچ کس انتظار نداشت که اوضاع پس از سه بازی ابتدایی همچنان در بدترین حالت باشد. اگرچه چلسی قهرمان سال گذشته اروپا و منچسترسیتی نیز قهرمان سال گذشته لیگ برتر انگلیس است، اما شکست ۵-صفر مقابل شاگردان گواردیولا در هر زمانی تلخ و شکننده است چه رسد به اینکه سومین شکست متوالی باشد.

وقتی راه حل پیشرفت آرتتا باشد!

مدیران آرسنال دائماً به هواداران می‌گویند به روند اعتماد کنید، اما این روند (فرایند) دقیقاً چیست؟

آشفتگی کنونی آرسنال در تمامی نقاط زمین و نتایج اسفبار آن‌ها، جای هیچ سوال و تردیدی را باقی نمی‌گذارد. آرسنال با آرتتا روز به روز بدتر شده و هواداران از همیشه ناراحت‌تر و ناراضی‌تر هستند. شاگرد سابق پپ به سختی شکست خورد و شاید بازی هفته آینده، بزرگترین رویداد مرگ و زندگی در دوران مربیگری‌اش باشد.

آرتتا پس از بازی برابر سیتی گفته است: من همیشه گفته‌ام که مسئولیت را بر عهده خواهم گرفت. اینکه شکست می‌خوریم بر گردن من است و اخیراً بیش از همیشه به خودم انتقاد کرده‌ام. هربار اگر شکستی باشد مسئولیت آن را می‌پذیرم اما آنچه برابر سیتی شاهد بودیم، واقعاً هیچ پیشرفتی در آن وجود نداشت و نتیجه گویای همه چیز است.

روزهای میکل آرتتا در آرسنال بسیار بد طی می‌شود و اگر او در حال حاضر مربیگری در باشگاهی مانند چلسی را بر عهده داشت، با توجه به نتایجی که فصل گذشته به دست آورد و آنطور که فصل جدید را آغاز کرده، بدون شک تا این لحظه اخراج شده بود.

بله، آرسنال تنها سه بازی انجام داده است و ترکیب آنها در هفته‌های ابتدایی فصل به دلیل مصدومیت‌ها و شیوع کووید -۱۹ دچار مشکل شده، با این حال هیچ بهانه‌ای برای عملکرد توپچی‌ها برابر منچسترسیتی وجود ندارد. دفاعی بی جان و حملاتی بی خطر.

آرسنال پس از وقفه بین‌المللی با چهار بازی بزرگ روبرو است. آنها یک بازی مقابل نوریچ خواهند داشت که در رده نوزدهم جدول قرار دارد. سپس به مصاف برنلی می‌روند و رقابت بعدی آن‌ها نیز برابر برایتون خواهد بود. تمامی این بازی‌ها به شدت نسبت به بازی مقابل سیتی و چلسی می‌تواند آسان‌تر باشد، اگر آرتتا قدر شناسی کند. در واقع به راحتی می‌توان گفت که او هیچ جایی برای اشتباه ندارد و باید خیلی سریع اوضاع را بهبود ببخشد.

وقتی راه حل پیشرفت آرتتا باشد!

این واقعیت که سئاد کولاسیناچ، بازیکنی که آرسنال در تمام تابستان سعی در فروش او داشت مقابل منچسترسیتی بازی کرد، به سادگی میزان وخامت اوضاع در لندن را نشان می‌دهد. برخی تصمیمات در این تیم آنقدر عجیب و غریب و باورنکردنی است که کسی زیر بار آن نمی‌رود. آرسنال در تابستان امسال ۱۳۰ میلیون پوند (۱۷۹ میلیون دلار) برای خرید جدید هزینه کرده است، بیشتر از هر باشگاه دیگری در انگلستان. اما تنها یکی از آنها - مارتین اودگارد - در ورزشگاه اتحاد به عنوان بازیکن ترکیب اصلی وارد زمین شد.

آرون رامزدیل، آلبرت لوکونگا و نونو تاوارس همگی ذخیره‌های بلااستفاده بودند در حالی که وایت نیز به دلیل ابتلا به ویروس کووید -۱۹ غایب بود. در شرایطی که آرسنال به دنبال پیشرفت آن هم بدون معطلی است باید پرسید چرا این همه پول برای بازیکنانی هزینه شده است که به نظر می‌رسد توانایی تأثیرگذاری فوری را ندارند.

هواداران به این واقعیت اشاره می‌کنند که ویلیام سالیبا، مدافع وسط مستعد و جوان دوباره به صورت قرضی از تیم جدا شده و این در حالی است که پابلو ماری، کالوم چمبرز، راب هولدینگ و کولاسیناچ همچنان در باشگاه هستند. تصمیمات مشکوک زیادی در آرسنال و در حال حاضر گرفته شده است از جمله وضعیت مضحک پیرامون ژاکا - که به نظر می‌رسید تابستان امسال باشگاه را ترک کند.

آرتتا قرار بود شاگردی باشد که مسیر پپ را در شمال لندن ادامه می‌دهد و این تیم را در دوران پساونگر هدایت می‌کند. تیم او در سه بازی ابتدایی خود فقط ۷ شوت به سمت دروازه زده است و این آمار فارغ از تعداد محرومین و مصدومین یک تیم اصلاً قابل قبول نیست. این روزهای تلخ اگر برای هواداران تیم شمال لندن ادامه داشته باشد می‌توان گفت آرتتا مهره اشتباهی برای هدایت آرسنال بوده و "این امامزاده کور می‌کنه که شفا نمی‌ده".

کد خبر 517969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.