آیا افراد مبتلا به COPD می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند؟

محققان معتقدند که افراد مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) باید واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) نوعی اختلال ریوی است که نفس کشیدن را دشوار می‌کند. افراد مبتلا به این بیماری بیشتر از دیگران در معرض ابتلای نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند بنابراین محققان معتقدند که افراد مبتلا به بیماری COPD باید واکسن کرونا را هر چه سریع‌تر دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند.

به گفته محققان، دریافت واکسن کرونا درمان بیماری COPD را مختل نخواهد کرد، روش‌های درمانی این بیماری شامل اکسیژن درمانی و استفاده از دارو می‌شود. این روش‌های درمانی التهاب مجاری تنفس را کاهش می‌دهد، در این صورت فرد آسان‌تر نفس می‌کشد. دریافت واکسن‌های موجود کرونا تأثیری بر برنامه درمانی بیماری COPD نخواهد داشت.

افراد مبتلا به این بیماری مزمن انسدادی ریه ممکن است همانند دیگران پس از دریافت واکسن کرونا عوارض جانبی خاصی را تجربه کنند که شامل سوزش و درد در محل تزریق، درد عضلانی، خستگی، تب، سردرد، حالت تهوع و لرز می‌شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که افراد مبتلا به بیماری COPD باید واکسن‌های دیگر مانند آنفلوآنزا، پنوموکوک (به منظور پیشگیری از بروز ذات‌الریه)، Tdap (به منظور جلوگیری از بروز کزاز، دیفتری و سیاه سرفه) و زوستر (برای کاهش خطر ابتلا به زونا) را دریافت کنند علاوه بر این ممکن است پزشکان با توجه به سن، سبک زندگی و وضعیت بیماری افراد مبتلا به COPD تزریق واکسن‌های دیگر را نیز تجویز کنند.

کد خبر 517953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.