رقابت ۴۱۷ نفر در مسابقات استانی قرآن کریم اصفهان

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، گفت: در این دوره از مسابقات استانی قرآن کریم ۴۱۷ نفر از ۲۵ شهرستان استان اصفهان به رقابت می‌پردازند.

حمید بخشی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم به اتمام رسیده است و دهم و یازدهم شهریور ماه مرحله استانی آن به صورت همزمان برای خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از مسابقات استانی قرآن کریم ۴۱۷ نفر از ۲۵ شهرستان استان اصفهان به رقابت می‌پردازند. در مسابقه خواهران رشته‌های «دعا خوانی» ۷۹ نفر، «حفظ ۱۰ جز» ۲۸ نفر، «حفظ ۲۰ جز» ۲۰ نفر، «حفظ کل» ۱۸ نفر، «قرائت ترتیل» ۱۶ نفر، «قرائت تحقیق» هشت نفر و «حفظ پنج جز» هفت نفر شرکت کرده اند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ادامه داد: در بخش برادران نیز «دعا خوانی» ۱۴۶ نفر، «حفظ ۵ جز» سه نفر، «حفظ ۱۰ جز» ۴ نفر، «حفظ ۲۰ جز» ۱۲ نفر، «حفظ کل» ۱۱ نفر، «قرائت ترتیل» ۲۹ نفر، «قرائت تحقیق» ۲۸ نفر، «اذان» ۱۳ نفر است، بنابراین جمع برادران ۲۴۵ نفر خواهد بود.

بخشی خاطر نشان کرد: امسال در هر رشته‌ای دو تیم داوری قرار دادیم و خواهران و برادران در هفت سالن به صورت زمان بندی شده آزمون می هند. علت این کار نیز جلوگیری از تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. پیش از مسابقات به شرکت کنندگان پیام دادیم که اگر کسالتی دارند، حضور در مسابقه شرعا اشکال دارد و بر همین اساس چند نفر انصراف خود را اعلام کردند.

وی خاطر نشان کرد: مسابقات را در روزهای دهم و یازدهم شهریور از ساعت هشت صبح تا پیش از اذان مغرب و عشا برگزار می‌کنیم. برخی از شهرستان‌ها روز دهم و برخی دیگر روز یازدهم برای مسابقه خواهند آمد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اضافه کرد: با مشخص شدن برگزیدگان، مرحله استانی به پایان می‌رسد و افراد در نیمه نهایی کشوری و پس از آن در مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم شرکت خواهند کرد.

کد خبر 517880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.