شرایط، حداقل تراز و رتبه برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰

یک کارشناس تحصیلی گفت: متقاضیان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به منظور پذیرفته شدن در دانشگاه‌های کلانشهرها مانند تهران و اصفهان ترازهای بیش از هشت هزار و ۷۰۰ داشته باشند.

مائده کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با نحوه پذیرش متقاضیان دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: متقاضیان کنکور ۱۴۰۰ با توجه به گروه آزمایشی خود با تراز ۶ هزار و ۵۰۰ به بالا مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان شده‌اند. مطمئناً رشته‌هایی که متقاضیان بیشتری دارد به رتبه و تراز بهتری برای پذیرش نیاز دارد. داشتن تراز ۶ هزار و ۵۰۰ به بالا به این معنا نیست که فرد در دانشگاه فرهنگیان مورد پذیرش قرار می‌گیرد عملاً ترازهای کمتر از ۷ هزار و ۵۰۰ شانس بسیار کمی برای پذیرش در این مرکز علمی دارند.

وی با اشاره به دلیل مجاز شدن افراد با تراز ۶ هزار و ۵۰۰ به بالا در دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: مجاز شدن به انتخاب رشته بدین معنی است که دانشگاه فرهنگیان در برخی شهرها مانند بندرعباس، بوشهر یا اهواز به دلیل وجود مناطق محروم زیاد متقاضی بیشتری لازم دارد به همین دلیل تراز مجاز را کمتر اعلام می‌کنند تا اگر ظرفیت دانشگاه‌های موجود در شهرها تکمیل نشد افراد با تراز پایین‌تر بتوانند ثبت نام کنند. متقاضیان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به منظور پذیرفته شدن در دانشگاه‌های کلان‌شهرها مانند تهران و اصفهان ترازهای بیش از هشت هزار و ۷۰۰ داشته باشند، حتی رشته‌های بهتر و پر متقاضی به ترازهای ۹ هزار و ۱۰ هزار نیاز دارد.

این مشاور تحصیلی با تاکید بر اینکه افرادی که قصد دارند در دانشگاه‌های برتر فرهنگیان در منطقه یک، پذیرش شوند باید ترازی بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ داشته باشند؛ گفت: ممکن است افراد با ترازهای پایین‌تر نیز در دانشگاه‌های منطقه دو و سه پذیرش شوند. با توجه بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان احتمال دارد افراد با تراز ۷ هزار و ۸۰۰ تا ۷ هزار و ۹۰۰ نیز در دانشگاه‌های موجود بندرعباس، بوشهر یا اهواز پذیرش شوند.

کد خبر 517870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.