شهروندان پسماندهای بیماران کرونایی را تفکیک کنند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به لزوم رعایت نکات مربوط به جداسازی وسایل و لوازم مصرفی درمان و پیشگیری از شیوع کرونا از سوی شهروندان، گفت: چنین اقداماتی می‌تواند چرخه انتقال ویروس را آهسته کند و در راستای کاهش شیوع این بیماری موثر باشد.

رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم مدیریت پسماندهای خانگی مربوط به مراقبت از بیماران کرونایی، اظهار کرد: با توجه به پیک پنجم کرونا رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه در نقاط و مواردی که می‌تواند در تکثیر این ویروس دخالت داشته باشد، اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: بعضی پسماندها خشک و قابل بازیافت هستند که انتظار می‌رود شهروندان آنها را به ۶۵ ایستگاه ثابت بازیافت یا خودروهای مجاز جمع‌آوری حمل پسماند خشک تحویل دهند تا کمترین آسیب را برای جامعه داشته باشد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: پسماندهای تر نیز به صورت یک شب در میان مطابق با زمانبندی مقرر برای محلات مختلف شهر و رأس ساعت ۲۳ از جلوی درب منازل جمع‌آوری شده و به کارخانه پردازش پسماند انتقال داده می‌شود.

وی تاکید کرد: شهروندان با مدیریت صحیح پسماندها سهم بسزایی در کنترل زنجیره انتقال این ویروس، توسعه بهداشت فردی و اجتماعی و حفظ محیط زیست دارند و به این منظور می‌توانند لوازم مربوط به پیشگیری از ابتلا به کرونا همچون ماسک و دستکش را جداگانه درون پاکت جداگانه قرار داده، در آن را بسته و سپس داخل کیسه زباله شب قرار دهند تا وارد سیستم بازیافت نشده و در فرایند جداگانه و کم خطری دفن شود.

محمدی گفت: در حال حاضر با شرایطی مواجه هستیم که عده‌ای از شهروندان در منازل از بیماران کرونایی مراقبت می‌کنند بنابراین باید چنانچه تزریقی به بیمار از طریق سرم یا سرنگ انجام می‌شود این اقلام را در جعبه‌های ایمن که از طریق ایستگاه‌های ثابت بازیافت قابل تهیه است، قرار داده و سپس تحویل همان ایستگاه‌ها دهند تا در روند مختص خود امحا شود و ملزومات دیگر همچون ماسک یا پوشش‌های دیگر بیمار نیز در کیسه‌های جداگانه قرار داده شده در آن را ببندند و در کیسه‌های زباله شب قرار دهند تا با کمترین میزان آسیب و آلودگی فرآیندهای مدیریت پسماند طی شود.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک اگر همین موارد در جداسازی اجسام و لوازم مصرفی درمان و پیشگیری از کرونا رعایت شود، شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا خواهیم بود.

کد خبر 517862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.