ساماندهی محور گردشگری اصفهان از میدان امام علی(ع) تا میدان انقلاب

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای ساماندهی بازار اصفهان در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ اعتباری معادل ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: محور گردشگری شهر حدفاصل میدان امام علی (ع) تا میدان انقلاب تا دو ماه آینده در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ساماندهی محور تاریخی گردشگری بازار بزرگ اصفهان، اظهار کرد: منطقه سه شهرداری از یک بافت تاریخی و قدیمی شهر تشکیل شده و ساماندهی محور گردشگری و تاریخی که از شمال به مرکز شهر منتهی می‌شود، در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته در فاز نخست حدفاصل میدان امام علی (ع) تا میدان امام ساماندهی محور بازار به عنوان مرکز گردشگری و اقتصادی با توجه به وضعیت کف‌سازی و بدنه سازی همراه با تأمین مباحث ایمنی آن آغاز شد، تصریح کرد: ۹۰ درصد عملیات کف سازی، ناکش‌ها، ایمنی و عبور شیرهای هیدرانت آتش نشانی، بدنه سازی و بخشی از سقف محور بازار بزرگ اصفهان مرمت شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: در ادامه ساماندهی بازارهای منتهی به آن از جمله بازارهای رنگرزها و کفاش‌ها در حال اجرا است.

وی با اشاره به پیاده راه سازی خیابان سپه حدفاصل خیابان حکیم تا میدان امام حسین (ع) با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان، گفت: در حال حاضر کف سازی بخش مسیر پیاده رو خیابان به اتمام رسیده و سنگ‌فرش مسیر اصلی خیابان نیز تا یک ماه آینده در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

کارگر با بیان اینکه برای ساماندهی بازار اصفهان در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ اعتباری معادل ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: محور گردشگری حدفاصل میدان امام علی (ع) تا میدان انقلاب تا دو ماه آینده در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در مسیر اجرای پروژه‌های محور گردشگری شهر با برخی موانع رو به رو شدیم که خوشبختانه با همکاری میراث فرهنگی تمامی موارد رفع شد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه حمام شاهزاده‌ها از ابنیه‌های تاریخی دوره صفویه که به مرور زمان تخریب شده بود، توسط شهرداری این منطقه مرمت شده است، اظهار کرد: یکی از بناهای مربوط به دولتخانه صفوی حمام خسروآقا است که مرمت آن نیز در حال انجام است.

کد خبر 517708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.