استاتزمن: خوشحالم می‌توانم الهام‌بخش معلولان باشم/ احساس می‌کردم سوپرمن شده‌ام

کماندار بدون دست آمریکایی از این که می‌تواند الهام بخش ورزشکاران معلول باشد ابراز خوشحالی کرد.

به گزارش ایمنا، مت استاتزمن در بازی‌های پارالمپیک لندن موفق به کسب مدال نقره در رشته کامپوند شد، اما چهار سال بعد در ریو توفیقی پیدا نکرد. وی حالا در توکیو قصد مدال‌آوری دارد.

استاتزمن که به تیرانداز بی‌دست شهرت دارد پس از اینکه در رقابت‌های کامپوند شرکت کرد مقابل خبرنگاران قرار گرفت و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داد.

وی صاحب سه پسر است و نتوانسته آن‌ها را به توکیو بیاورد. استاتزمن در این مورد گفت: از طریق شبکه‌های مجازی با آنها ارتباط دارم. فرزندانم به من روحیه می‌دهند. بدون آن‌ها نمی‌توانستم کاری انجام دهم. هر کاری را برای مراقبت از آن‌ها انجام می‌دهم. هر شب با فرزندانم حرف می‌زنم.

این تیرانداز آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند الگوی افراد دارای معلولیت باشد، اظهار کرد: افتخار می‌کنم که می‌توانم الهام‌بخش آنها باشم.

استاتزمن در مستندی به نام برخاستن ققنوس هم حضور پیدا کرده است که به زندگی قهرمانان پارالمپیکی می‌پردازد. وی راجع به حضور در این مستند هم گفت: افتخار می‌کنم که می‌توانم به دنیا نشان بدهم چه کاری از دستم برمی‌آید و این به آنها انگیزه می‌بخشد تا کار خود را بهتر انجام دهند.

استازمن در توکیو خستگی‌ناپذیر است. وی ۷۲ تیر در کمان گذاشت و رها کرد، اما گفت هم‌چنان توان تیراندازی داشته است. وی با طرح این موضوع خاطر نشان کرد: می‌توانستم ۳۰۰ تیر دیگر بیندازم. تقریباً احساس می‌کردم سوپرمن شده‌ام.

وی گفت: در دو سال گذشته همه چیز به لحاظ ذهنی خیلی خوب برای من پیش رفته است. من برای بازی‌های پارالمپیک توکیو آماده هستم.

کماندار بدون دست آمریکایی در پاسخ به این پرسش که آیا معلولیت می‌تواند دلیلی برای خانه‌نشینی باشد، گفت: نه، هرگز چنین نیست. قبل از این به خاطر مشکلی که داشتم هیچ جایی به من کار نمی‌دادند. و من تیر و کمان را تقریباً خودم با تماشای ویدئوهای آموزشی یاد گرفتم.

استاتزمن در پایان بیان کرد: به اعتقاد من هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست.

منبع: ایسنا

کد خبر 517687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.